Friedrich Schiller örök érvényű drámáját, az Ármány és szerelmet újszerű, univerzális üzeneteket hordozó formában mutatják be a Vígszínházban március 9-én.

Fotó: Vígszínház/Dömölky Dániel
Fotó: Vígszínház/Dömölky Dániel

David Doiasvili egyedülálló rendezői formanyelvére a felfokozott szenvedélyesség és az erőteljes vizualitás jellemző, amelyek révén olyan színpadi világban merülhet el a néző, amelyben az álmok látomásszerűsége keveredik a cselekmény sodró erejű lendületével. Az előadásban látható színészi játék expresszivitása, a színpadi látványvilág és a kifinomult zenei szövet egészen különleges, összművészeti élményt ígér a nézők számára. Az Ármány és szerelemben Medveczky Balázs, Márkus Luca, Hegedűs D. Géza, Nagy-Kálózy Eszter, Horváth Szabolcs, Rudolf Péter, Hegyi Barbara és Hirtling István látható.

Ferdinand (Medveczky Balázs) és Luise (Márkus Luca) szerelmesek. De szüleik származása, a rangkülönbségek, a hatalmasok ügyeskedése – valójában minden külső körülmény – ellenük dolgozik. Néha kegyetlenül és tevékenyen, máskor csak lassan, bizalmukat és reményeiket apránként emésztve fel. Ferdinand miniszter apja (Hegedűs D. Géza) titkárával (Horváth Szabolcs) együtt mindent elkövet, hogy ez a szerelem véget érjen, mert akkor Ferdinandot hozzá lehetne adni Lady Milfordhoz (Nagy-Kálózy Eszter). Luise szülei, a muzsikus Miller (Rudolf Péter) és felesége (Hegyi Barbara) megpróbálnak cselekedni, de inkább sodródnak a hatalmasabbak kénye-kedve szerint.

Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem. A lüktető, költői nyelvezetű szöveg sodrásában magasból mélybe, együttérzésből megvetésbe, reményből kétségbeesésbe, majd vissza – így sodorja magával a nézőt a fordulatokkal teli történet.

Az Ármány és szerelem kreatív térhasználatával, szuggesztív vizualitásával, érzelmes zenéjével és szenvedélyekkel teli játékmódjával erőteljes színházi élményt ígér. Az előadás március 9-től látható a Vígszínházban.