A pályázaton, amelyet új magyar musical megalkotására hirdetett meg a színház, kizárólag nyilvános színpadi előadáson még be nem mutatott művek vehettek részt. A négy döntőbe jutott pályaműből 30-40 perces keresztmetszetet állított színpadra Valcz Péter és Widder Kristóf rendező a Madách Színház művészeivel közösen. A döntőt a Madách online színházában a nagyközönség is megtekinthette.

A Kazinczy, a tizenötödik témaválasztása megidézi az 1948–49-es szabadságharc korát. Középpontjában a hétköznapi ember áll, aki sodródik a történelem viharában, az apai örökség árnyékában, a megéletlen szerelem bánatában, és így válik Ady Endre szavaival muszáj-Herkulessé. A zsűri nagyra értékelte a klasszikus téma modern zenei világát.

Olgyay Gábor, Kövessy Róbert és Széll Szilvia Hegyikristály című munkájában a zsűri az egyedi, különleges zenét emelte ki, továbbá méltatta egyedi stílusát és érzékenységét a korszerű problémák iránt. Szitha Miklós és Egressy Zoltán közös pályaműve, A tegnap holnapja eredeti írói ötletre épül. Szellemes történet, érdekes szerepek, sajátos hang és világlátás jellemzi, groteszk görbe tükre abszurd életünknek.

Tóth Péter és Hegyi György Shakespeare Zrt.-je leleményes és friss történetének középpontjában az a történelmi kérdés áll, hogy ki írta Shakespeare drámáit.

A zsűri tagjai Kocsák Tibor zeneszerző, zenei vezető, Müller Péter író, Szente Vajk rendező, író, színész, Tihanyi Ákos koreográfus és Szirtes Tamás rendező, a zsűri elnöke, a Madách Színház igazgatója voltak.

Nyitókép: a Kazinczy, a tizenötödik című musical próbája. Forrás: Facebook