Gemza Péter, a Csokonai Színház igazgatója azt mondta: „Nem engedünk a vírusnak, a kényszer kreativitást szül.” Mint fogalmazott: az idén Deszk@ Digital néven rendezik meg a kortárs magyar dráma fesztiválját a Nagyerdei Stadionban, ahol ezúttal fűre lépni szabad: a küzdőtérről pléden fekve, babzsákokon vagy székeken ülve nézheti meg a közönség az online térben készült előadásokat. A programok után a szakmai beszélgetéseken lehetőség nyílik megvitatni a látott előadásokat.
Az idei fesztivál két élő produkciónak ad teret: az előadások sora Tóth Kinga Mariamachina című performanszával indul május 26-án, majd a Csokonai Színház Hamletjével folytatódik ugyanazon a napon.
A rendhagyó Deszkára, a digitális produkciók között meghívást kapott az Örkény István Színház Kiváló dolgozók című előadása, a Trafó produkciója, a Levél Anyámhoz − amelyben Fekete Ádám író-rendező saját képernyőjét osztja meg a nézőkkel, e-mail-fiókjába engedve betekintést −, a Nagyváradi Szigligeti Színház Y című ifjúsági előadása, valamint a k2 Színház abszurd és melankolikus bemutatója, a Búcsúkoncert.
A Deszka szakmai programjának fontos pillére a Színházi Dramaturgok Céhe által szervezett, Nyílt Fórum elnevezésű drámafejlesztési program. A fiatal, pályakezdő drámaírók fejlesztés alatt álló friss szövegei itt találkoznak először színészekkel és a közönséggel is. A Nyílt Fórumon idén hat fiatal kortárs magyar drámaírót lát vendégül a Deszk@ Digital: Bognár Pétert, Dóka Pétert, Lesi Zoltánt, Maros Andrást, O. Horváth Sárit és Szilágyi Eszter Annát.
A Deszk@ Digital résztvevői bepillantást nyerhetnek Fekete Ádám Tajgetosz-showjába is, és a fesztivál május 27-e és 29-e között minden este szakmai beszélgetéssel zárul a Nagyerdei Stadionban.
Kiemelt kép: Tóth Kinga: Mariamachina