Ezért elengedhetetlen az iparág teljes újragondolása, fenntartható alapokra helyezése, környezeti és társadalmi hatásainak megismertetése. Ebben próbál meg segíteni egy közösségi finanszírozáson alapuló, fiatalokat érintő edukációs kampány, amit a Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület és a Fashion Revolution Hungary kezdeményezett.
„A Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület (NDL) 2015 óta kiemelten foglalkozik a fenntartható és etikus divat minél szélesebb körben való népszerűsítésével. Ezt a törekvést erősíti 2017 óta a motivált hazai keménymaggal és önkéntesekkel működő Fashion Revolution Hungary kampány, mely a mintegy száz országban működő Fashion Revolution mozgalom hazai ága. Mindezeknek fontos része a fiatalok edukációja, hogy minél alaposabban megismerhessék a divat árnyoldalait, romboló hatásait a környezetre nézve, illetve konkrét információkat kapjanak arról, hogy hogyan tudnak ők is hozzájárulni e negatív hatások csökkentéséhez egy sokkal környezettudatosabb, etikusabb hozzáállással és gyakorlattal.” – nyilatkozta Mányiné Dr. Walek Gabriella, a Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület elnöke, a Fashion Revolution Hungary országkoordinátora. Hozzátette, „ez a team több hazai és külföldi oktatási intézménnyel együttműködött és közös online edukációs programokat is szervezett az elmúlt években, és a jövőben is prioritásként fogja kezelni az oktatás területét.”
A „Divatosan a környezetért” kampány célja egy közösségi edukációs program elindítása, aktív részvétellel és az élmény alapú tanulás módszereivel. Interaktív, 13-18 éves korosztályt megszólító platformok, eszközök, elismert szakemberek, illetve kutatásaik bevonásával a divatipar környezetre gyakorolt hatását, az etikus foglalkoztatás rendszerét, az internet és a social media jelentőségét kívánják feltárni jól érthető, könnyen feldolgozható formában. A projekt középiskolai és gimnáziumi, szakközépiskolai pedagógusoknak, továbbá a szülőknek is szól.
A program egyik tananyagfejlesztője, a Kós Károly Művészeti Szakgimnázium divat-és stílustervező szaktanára és a Debreceni Egyetem Mediális Kultúratudomány alprogram PhD hallgatója, Balogh Dóra hangsúlyozta, hogy „a tudatosságra nevelést nem lehet elég korán kezdeni. A felelős vásárlási szokások kialakításáért és fenntartásáért következetes tervezői szemléletre és szervezeti kampányokra van szükség. Továbbá olyan fenntarthatósági eseményekre, melyek élményalapú pedagógiai módszerek beépítésével valósulnak meg.” A Nemzeti Divat Liga és a Fashion Revolution Hungary csapat az ökotervezők és a divatkutatók között teremt párbeszédet, melynek eredménye ez a gyakorlati és elméleti területeket is megcélzó, hiánypótló edukációs projekt.
A program elemei közé tartozik egy 60 oldalas e-book, YouTube videók és Podcast beszélgetések szakemberekkel és influenszerekkel, illetve egy különleges divatesemény is. Ha adományozni vagy informálódni szeretne, látogasson el az Adjuk össze! oldalán futó közösségi kampány felületére.