A The Stage lap felmérése szerint a friss bemutatók járnak élen az áremelésben, és különösen a legdrágább jegyárkategóriában, míg azok a produkciók, amelyeket már a pandémia előtt is játszottak, nemhogy nem tudnak ilyen mértékben árat emelni, de arra is van példa, hogy csökkentésre kényszerülnek. A kutatásban az Olivier-díj jelölésére jogosult félszáz londoni, üzleti céllal vagy nonprofit jelleggel működő színházat vizsgáltak. Mivel ezek közönségének nagy része külföldi, az eredmény azt is megerősíti, hogy a turizmus a koronavírus-járványt és a brexitet követően még nem tért vissza a 2019-es szintre.
A vizsgált ötven színházban az átlag jegyár jelenleg 140,85 font (kb. 68 ezer forint), három évvel ezelőtt ez csak 116,09 font (kb. 56 ezer forint) volt. 2019-ben a legdrágább jegyet a Hamiltonra kellett venni, és az 250 fontba került (jelenleg kb. 122 000 forint). Ma ugyanerre a musicalre mintegy 50 fonttal kevesebbért is be lehet jutni. 2022-ben a legmélyebben a hét Olivier-díjjal elismert Kabaré jegyeiért kell a zsebbe nyúlni: a legjobb helyekért 303,80 fontot (kb. 148 000 forint) kérnek. A legolcsóbb jegyeket nem érintette ilyen mértékben az áremelkedés: azok átlagosan 3,3 százalékkal kerültnek többe ma a West Enden, mint három éve.
Nyitókép: színházak a londoni West Enden. Fotó: AFP/Robert Harding Premium/Alan Copson