Míg az első fejezetben (OCD Love) a szerelem pusztító és ártalmas betegségként jelenik meg, a második fejezetben (Love Chapter 2) pedig keserű utóíze köszön kiábrándultan vissza, a The Brutal Journey of the Heart reményteli hangot üt meg: a szerelem elmúlhat, a szív összetörhet, de az élet megy tovább.
A L-E-V (héberül: szív) 2013-ban alakult. A társulat alapítását megelőzően Sharon Eyal először a Batsheva Dance Company táncosaként, majd főkoreográfusaként dolgozott – a L-E-V táncosai azóta is a gaga mozgásnyelvét veszik alkotófolyamatuk alapjául, melyet a Batsheva régi művészeti vezetője, Ohad Naharin fejlesztett ki.
Eyal alkotótársa, Gai Behar techno és underground események szervezőjeként, Tel-Aviv éjszakai életének meghatározó alakjaként vált ismertté. Kettejük koprodukciója a tánc, a zene, a fénytechnika, a képzőművészet és a divat újhullámainak ötvözete, az eredmények pedig nem csak a Trafó színpadán, de egy technoklubban is megférnének – vagy éppen a kifutón.
Az utóbbi években ugyanis még a Dior is kiemelt kollaborátoraikként jegyzi őket: a divatház nagy sikerű 2019-es tavaszi–nyári kollekciójának bemutatójára rendezett L-E-V performansztól a divatvilág is sokáig visszhangzott. A 2021-ben a versailles-i kastélyban tartott kollekció bemutatójára készített koreográfiáját Eyal elemeire bontja:.
Mindennek pedig áprilisban a Trafó színpadán is látjuk majd a nyomát: a táncosok egytől egyig a divatház kreatív igazgatója, Maria Grazia Chiuri által tervezett feszes, testszínű dresszekben lépnek fel.
A The Brutal Journey of the Heart narratíváját a huszonegyedik századi szeretet ábrázolásáért méltatott Egy kis élet című bestseller inspirálta.
A darab a szerelem kínjából való felgyógyulásra fókuszál, a katartikus megkönnyebbülésre, melyet Eyal érzékeny precizitással jelenít meg táncosai mozgásán keresztül.
Önfeledt nyári estéket idéző zenére hullámzik előttünk kilenc androgün test, és közben nemcsak arra emlékeztetnek minket, hogy a szív az azonosságunk, emberségünk, sebezhetőségünk és belső erőnk egyöntetű jelképe, hanem arra is, hogy Eyal immár kiforrott mesterévé vált a táncon át való történetmesélésnek.
Fotó: Stefan Dotter for Dior