Az egyedülálló platformon megtalálhatók a legújabb közönségkedvencek, melyek a moziból egyenesen a Filmióra érkeznek, a legendás kultfilmek és a magyar filmkincs örök érvényű klasszikusai is.

Szerelem első vérig, Szerelem második vérig, Szerelem utolsó vérig – Dobray György, Horváth Péter filmje (1985, 1987, 2002)

A „magyar Házibuliként” berobbant Szerelem első vérig a megjelenésekor annyira népszerű lett, hogy a mozikban több mint másfél millióan látták, és rögvest kultfilm lett, mely trilógiává bővült. A szerelemről, a szexualitásról meglepő nyíltsággal mesélő tinifilm egy vagány, durcás képű szaxofonos fiú és egy ártatlan szőke lány első szerelmének története Dés László szívhez szóló dallamaival.

Habfürdő – Kovásznai György animációs filmje (1979)

A hazai és a nemzetközi animációs paletta egyik legkülönlegesebb színfoltja, amely tetemes rajongótáborra tett szert. A Habfürdőben számos filmforma keveredik: a musical, a romantikus vígjáték és a szociológiai dokumentumfilm. Frissessége és egyedisége a mai napig nagy hatással van a fiatal alkotógenerációkra.

A nagy generáció – András Ferenc filmje (1986)

A hatvanas években lázadó beatnemzedék kiábrándulásának lenyomata a Kádár-korszak alkonyán. A Bereményi Géza forgatókönyvéből készült közérzetfilm főszerepeiben Cserhalmi György, Eperjes Károly, Kiss Mari és Udvaros Dorottya brillíroznak.

Ének a csodaszarvasról – Jankovics Marcell filmje (2002)

A magyarok őstörténetét, a honalapítást megéneklő animációs film cselekménye mintegy 8000 éven ível át a jégkorszak végétől kezdve. A hazai animáció egyik legmívesebb alkotásaként jegyzett mozifilm zenéjét Szörényi Levente szerezte.

A legényanya. Fotó: NFI Filmarchívum/Hegyi Gábor
A legényanya – Garas Dezső filmje (1989)

A Schwajda György könyvéből készült fekete-fehér politikai szatíra egy csapásra közönségsiker lett. Azóta is megőrizte vezető helyét a legviccesebb magyar vígjátékok között. „Béláim! Gondolkodjunk!” Rengeteg szállóige született a filmből, amiket a mai napig nevetve idézgetünk.

Huszárik Zoltán rövidfilmjei

Huszárik különleges látásmódját és lelkivilágát hűen tükrözik a rövidfilmjei, melyek korszakos jelentőségűek, kivételes szemléleti és stílusegységet mutatnak. A rendező vizsgafilmje, a Groteszk (1963) az esztétikai minőség kitűnő filmes ábrázolása. A Capriccio (1969) sajátos formanyelven mutatja be a természet változó és változatlan értékeit. Az Amerigo Tot (1969) portréfilm fő témája a szülőföldhöz való hűség, a Tisztelet az öregasszonyoknak (1971) fókuszában az anyák és nagyanyák állnak, míg az A piacere (1976) asszociációkra építve vált ki erős érzelmi hatást.

Az öt újonnan felkerült rövidfilmmel teljessé vált Huszárik Zoltán életműve a Filmión, kiváló minőségben és felújítva.

Nyitókép: jelenet a Szerelem második vérig című filmből. Fotó: NFI Filmarchívum/Kende Tamás