A kézzel formázott szecessziós Loetz üveg váza narancssárga, repedezett felületét pedig a craquelure eljárásnak köszönheti a hírnevét. Ebben a felületet olvadt és zúzott üveggel borítják, így sűrű repedések finom hálózata keletkezik. A Loetz Orange Astglas az egyik legkülönlegesebb darab volt a mostani aukción, amit a felső peremére égetett arany díszítés tett különlegessé.
Háromszázezer forintért, szintén harminc licitálás után kelt el a Muranóban dolgozó Antonio Da Ros vidám és rózsaszín Cenedese Murano Scavo vázája. Ez a technika savmaratott felületeket jelent: a még forró üvegre sókat és oxidálószereket szórnak, az így elért rusztikus felület antik megjelenést kölcsönöt az üvegnek. A Velencei Biennálén is szerepelt Da Ros ezt az 1980-as évekből származó üvegvázát könnyed, fűzöld üvegrátétekkel dobta fel.
Az egyik titkos favorit, az Oertel Haida asztali üvegtálja végül a harmadik lett. Az Oertel & Co. családi vállalkozás Haidában, az észak-csehországi üvegipar központjában működött. A két darabból álló, kézzel fújt és formázott dekoratív üvegtál mindkét oldalán arannyal festett folyóparti pásztorjelenet fut körbe.
Nyitókép: a Loetz „Orange Astglas” szecessziós üveg váza