Elárverezték a viktoriánus kor egyik legerotikusabb festményét
Androméda feláldozása a viktoriánus festészet kedvelt témája volt, mert a mitológia álarca mögé bújtatva ábrázolhatták a korban elítélt erotikát. A Viktória királynő nevével fémjelzett korszak közerkölcsének prüdériáját tükrözi vissza, hogy Sir John Everett Millais nagyobb méretű festményét, Az utazó lovagot, amely szintén meztelen nőalakot ábrázol, nyilvánosan elítélték.
A mitológiai hősnők témája nem volt idegen Poyntertől, egy korábbi, 1868-as munkája során hasonló karakterek sorát öntötte képi formába. Az 1869-es Androméda képet követően Poynter később visszatért az Androméda témájához, amikor öt képet készített Lord Wharncliffe biliárdszobájába Wortley Hall-ban, Sheffield közelében. A sorozat első tagja, amely Perszeuszt és Andromédát ábrázolta, megsemmisült a második világháború folyamán.
Androméda a görög mitológiában egy királylány volt, akit sziklához láncolva fel akartak áldozni szülei, Kéfeusz etióp király és Kassziopeia, hogy megszabadulhassanak egy városukat pusztító szörnytől. Perszeusz a gorgó fejének segítségével megmentette a szörnytől a királylányt, és feleségül vette. Androméda története számos festőt megihletett, alakját többek közt Giorgio Vasari és Rembrandt is megfestette.