A realitás és az irrealitás határán egyensúlyozó előadás zeneszerzője, Franck Vigroux felhasznál minden hangot az elektro-akusztikustól az ipari zajig, a modern kompozíciótól a kísérleti elektronikus zenéig. Flesh című alkotása – amelynek nemcsak zeneszerzője, hanem rendezője is – egy autóbaleset megrázó történetét meséli el személyes tapasztalatok és olvasmányélmények alapján.
A Betonsziget (Concrete Island) és a Cronenberg által megfilmesített Karambol (Crash)szerzője, J.G. Ballard angol regényíró világából és Vigroux közúti balesethez kapcsolódó élményeiből merítve a Flesh a sokkot követő pillanatot tárja fel. Azt a pár másodpercet, amikor az idő megállni látszik, vagy épp ellenkezőleg: végtelenül hosszúra nyúlik. Ez a momentum egy szürreális vízióban, tudaton túli dimenzióban teljesedik ki: az autók lebegő tárgyakként, az autópálya-viaduktok hatalmas gólemekként jelennek meg, az autómotorok pedig lebegnek egy jégtenger felett.
A francia alkotó, aki többek között olyan nemzetközileg elismert zenészekkel dolgozott együtt, mint Mika Vainio (Pan Sonic), Reinhold Friedl, Elliott Sharp, Joey Baron, Zeena Parkins vagy az Ars Nova Ensemble Instrumental, először mutatkozik be a Trafóban.
Nyitókép: Flesh. Fotó: Quentin Chevner