Az MDDÜ egyik kiemelt stratégiai pillére a gyártásfejlesztés, amely például a gyártók és tervezők közötti együttműködéseket hivatott előmozdítani. Ennek megvalósításában fontos szerepet játszik az iroda által elindított HFDA Spot nevű digitális platform, amely a szektoron belüli kapcsolatépítés elősegítésével ösztönzi a gyártói és tervezői oldal közötti együttműködést, az értékesítési folyamatok elősegítését, a munkaerőhiány mérséklését.
Az MDDÜ a gyártásfejlesztés szükségességére a 2019-ben elvégzett felmérése is rámutatott, amely mélyinterjúkkal, valamint piackutatással mérte fel a hazai divat- és dizájnipar által tapasztalt nehézségeket. A kutatásban az iparági szereplők a megrendelés- és munkaerőhiány mellett kiemelték, hogy egy olyan szakmai adatbázisra, felületre lenne szükségük, ahol megtalálhatják az üzleti elképzeléseikhez leginkább illeszkedő partnereket és munkavállalókat.
Az ügynökség az iparági szereplők visszajelzéseit alapul véve alakította ki a HFDA Spot platformot, amely széles körű felhasználhatósága révén megoldást nyújthat az iparági szereplők legnagyobb problémáira. A világjárvány által előidézett gazdasági helyzetben a digitalizáció jelentősége felértékelődött. Azok a vállalkozások bizonyulnak ellenállóbbnak a krízissel szemben, amelyek működését intenzív online jelenlét jellemzi. A digitális platform hozzájárul ahhoz, hogy az iparági szereplők javulást érjenek el a hazai és nemzetközi értékesítésben is, sőt az exportfolyamatok kiterjesztését is előmozdítja hosszútávon.
A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban. Az ügynökség célja a hazai divat- és dizájnipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik egyebek mellett az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése.
Nyitókép forrása: az ügynökség Facebook oldala