A Toxikoma című könyv egy vidékről a fővárosba felkerült fiatalember életének legnehezebb éveit eleveníti fel, egy hosszú évekig tartó drogos zuhanást. Győző, aki Budapestre kerülve volt pincér, grafikus, játékkészítő – és bár színészetet nem tanult – belecsöppen a színészvilág forgatagába is – , bekerül egy vad, végtelennek tűnő heroinspirálba, melynek végén minden szétesik körülötte, család, munka, jövő, de végül – ha nem is önszántából – elvonókúrára megy. Itt találkozik az ismert pszichiáterrel, Csernus doktorral. A film döntően a két domináns férfi között a pszichiátrián zajló egoharcot mutatja be. 

„Két „nagyvad”, Csernus doki és Győző küzd meg egymással a filmben: mindketten erősek, lázadók, és hatalmas teljesítménykényszer hajtja őket előre. Minden másban viszont tökéletes ellentétei egymásnak” – meséli Illés Gabriella, a film producere, aki elmondta „ha a járványhelyzet engedi, október 22-től már a mozikba kerül a Toxikoma.

A Kincsem és a Valami Amerika trilógia rendezője elmondta, hogy ezzel a filmmel új vizekre evezett, de miután a valós történetet „testközelből” élte át, hisz’ Szabó Győző gyógyulása a Valami Amerika sikerének záloga is volt, nem volt kérdés, hogy elvállalja a rendezést. 

„Nekem ez a műfaj újdonság, az én repertoáromban ilyen film nincs és már a forgatás közben is éreztem, hogy ebből valami jó fog kisülni” – mondja Herendi. A történet hátterét megvilágítva elmesélte azt is, hogy annak idején, a Valami Amerika forgatására Szabó Győző anyaszínháza csak akkor engedte el a színészt, ha előtte bevonul az elvonóra és végigcsinálja a terápiát, amit már évek óta halogat. A Toxikoma tehát, ha műfajában nem is, de – ha úgy tetszik – „szerves előzményként” közvetlenül kapcsolódik a Valami Amerikához” – mondta a rendező.