Az első 10 percen áll vagy bukik minden

Egyéb

Az Eurosnic Noorderslag egy négy napon át tartó, koncerteket és konferenciákat takaró showcase fesztivál, amelyet 1986 óta minden januárban lehetőséget ad az európai zenekaroknak szakmai kapcsolatokat építeni. A holland eseményen idén két formáció, a Middlemist Red és az Ivan & the Parazol képviseli hazánkat. Deli Soma, az MMR basszusgitárosa elmondta, hogy az Eurosonic-ra és több más fesztiválra a CEETEP (Central Eastern European Talent Exchange Program) program révén sikerült eljutniuk. ?A legnagyobb hozadéka mindenképp az, hogy a sikeres évnek köszönhetően kiemelt pozícióban koncertezhetünk Európa legfontosabb zenei eseményén, az Eurosonicon? ? fogalmazott Deli. Az Ivan & the Parazol, akik a 2015-ös rendezvényen még csak hallgatóként vettek részt, tavaly szintén sikeresen pályáztak. Mellettük Magyarországat az Ocho Macho és a Budapest Bár képviseli.

mmr_2014_3_Kranicz_Richard
Fotó: Kránicz Richárd

Mivel ilyenkor a négy nap alatt körülbelül 400-an lépnek fel, egy-egy zenekarra 30-40 perc jut. Vitáris Iván, az Ivan & the Parazol frontembere szerint egy olyan ?all-star? setlisttel kell készülni, ami már az elején megfogja a közönséget: ?A legjobb dalainkat a lehető legjobban kell előadnunk, mivel szinte percek alatt kialakul a vélemény. De például az, hogy hogyan kommunikálunk a közönséggel, fenntartjuk-e a figyelmet stb. már más kérdés, ehhez végig kellene nézni a koncertet.? Deli szerint is az első 10 percen áll vagy bukik az, hogy sikerül-e lenyűgözniük a szakmabeliekből álló közönséget.

A sikeres fellépés azonban nem elég. Ahogy Kelemen László, a Parazol menedzsere fogalmazott: ?Ahogy bármelyik szakma, a zeneipar is erősen kapcsolatfüggő. Mivel Magyarországon viszonylag kevés Nyugat-Európában ismert és beágyazott management iroda van, ráadásul nincsen jelenleg zenei export irodánk se, ezért nehezebb érvényesülni. Nincsenek illúzióink, minden azon múlik, hogy kiket tudunk elhívni a fellépéseink valamelyikére. Ha ez meg is van, akkor onnan még persze nagyon sok munka következik, hogy üzletet tudjunk kötni bárkivel is.?

parazol1_600x399.png
Fotó: Müller András

A kapcsolatépítésnek is tudatosan, előre megtervezett stratégiával kell működnie. A Middlemist Red az angolszász, azon belül is a brit piac felé orientálódna, a Parazolnak a Benelux államok, valamint a németországi koncertszervezők, booking agencyk képviselőinek megismerése a cél.

Az Eurosonic Noorderslagot 2016. január 13. és 16. között rendezik meg a hollandiai Groningenben. A Middlemist Rednek január 13-án és 14-én összesen 3 koncert során nyerhetik el a szakma elismerését, az Ivan & the Parazol szintén ezeken a napokon lép fel két alkalommal. Január 14-én a Budapest Bárnak, 15-én pedig az Ocho Macho lesz lehetősége bizonyítani.