ENSZ-nagydíjas a Rupa butikja

Egyéb

Az október 29-én a Stanford Egyetemen vetített film nagy sikert aratott a közönség körében is, Jasmina Bojic igazgató elmondta, hogy mivel utazó fesztiválról van szó, a film további helyszíneken is látható lesz majd az Egyesült Államokban.

Az idén a kaliforniai Palo Altóban, San Franciscóban és a Stanford Egyetemen huszadik alkalommal megrendezett fesztiválra csaknem 600 nevezés érkezett, amelyek közül 30 tagú zsűri választotta ki azt a 60-at, amelyek részt vehettek az idei programban. A UNAFF-on (United Nations Association Film Festival) az elmúlt években hét Oscar-díjas és 30 Oscar-jelölt dokumentumfilm is szerepelt. A UNAFF bizottságának tiszteletbeli tagjai között van többek között Alec Baldwin, Danny Glover, Daryl Hannah és Susan Sarandon.

 

A Rupa butikja korábban elnyerte a Sydney Fringe keretében megrendezett WOMEN Media Arts and Film Festival fődíját Ausztráliában és a legjobb dokumentumfilmnek látható elismerést a Barcelona Planet Film Festivalon. Hamarosan látható lesz a londoni We The Peoples Film Festivalon, a szarajevói ?Prvi kadar? International Film Festivalon és a Peloponnisos International Documentary Film Festivalon, Görögországban.

 

A 2017-ben magyar-indiai koprodukcióban készült film rendezője Halász Glória, aki a Vasfüggöny, a Dr. Lala és a Mi ez a cirkusz? című dokumentumfilmeket is jegyzi, operatőre és a rendezővel együtt co-producere Hatvani Balázs, producere Osváth Gábor és Praaful Chaudhary, gyártója a Filmfabriq, a Cinelabyrinth és az indiai Pinak Films, zenéjét a Layanda formáció írta. Az indiai Agra városában élő Rupa gyermekkora óta divattervező szeretett volna lenni. A filmben az ő és társai történetét ismerjük meg, akik hozzá hasonlóan savtámadás áldozataivá váltak, de a tragédiát követően talpra álltak, és az álmaikba kapaszkodva megtalálták a visszautat az életbe. A szereplők közül van, aki bollywoodi táncos, más énekes szeretne lenni, vagy az általuk üzemeltetett kávézó menedzsereként, esetleg aktivistaként teljesedett ki.

A filmben a lányok egy nagyszabású divatbemutatóra készülnek, amelyen a Rupa által tervezett ruhákat ők maguk, azaz a túlélők mutatják be.

 

A filmben szereplő áldozatokat is segítő Stop Acid Attacks aktivistái szerint Indiában hetente három-öt savtámadás történik. A túlélők közül sokan nem is jelentik az eseteket, mert félnek a megbélyegzéstől. A kampány segíti őket abban, hogy visszataláljanak a társadalomba, egészségügyi és lelki segítséget kapjanak.