A különleges vizuális környezetben rögzített anyag Attaray Visual közreműködésében, valamint a Théque Records és a Toldi Klub összefogásában valósulhatott meg. A mïus x Attaray Visual projekt fények és geometrikus formák éterien megkomponált játékával varázsolt egyedi atmoszférát a Toldi Klub üres terébe.

Közel egy éve jött ki az Études de Battements album, pont a járvány előtti pillanatokban, így azt azóta sem sikerült előadnia a mïusnak élőben. Ez a videó most egy kicsit kárpótlás a zenekarnak és a közönségnek egyaránt. Eddig nem készült olyan anyag, ami a mïus és Attaray élő audiovizuális előadását visszaadta volna, ugyanis ez a fajta dokumentálás egy nehéz műfaj, és nehezebben visszaadható.

A mïus koncerteken élőben jobban dominálnak a hangszerek, az emberi tényező. A lemeznél, ahol rendszerint fúvósok és egyéb klasszikusabb hangszeres zenészek is megjelennek, patikamérlegen van kimérve minden. Ezzel szemben élőben egy testként lélegzik a 4-5 fős zenekar, ahol mindenki belerakja zenei személyiségét. A videóba azokat a kedvenceiket válogatták össze a lemezről, amik eddig nem kaptak túl nagy figyelmet, és a lemezről teljes képet tudnak adni.

„A live session videónk megvalósulásában elég sok szál ért össze. Ligosztájeva Annamarival már rég szerettünk volna egy ütős live videót forgatni a Théque Recordsnak, Sztojánovits Andival már öt éve alkotunk együtt élő audiovizuális tartalmakat, mely sosem volt megfilmesítve profi körülmények között, Szőke Danival is évek óta szerettük volna a Triptichon-os sorozatát mozgó képbe átültetni, a mïus tagokkal nem játszhattuk el az új lemezt élőben, a Toldi tánctere pedig kihasználatlanul áll már egy ideje. A fent említett indokok kapcsán egy elég nagy stáb jött össze a film, zene és vizuális művészetek szerelmeseivel. Sztojánovits Andi (Attaray Visual), Szőke Dani operatőr és Ligosztájeva Annamarin kívül elsősorban Holtai Gábornak a vágásért és Vári Gábornak (Miracle Sound) a zenei felvételért és keverésért jár a legnagyobb taps” – meséli Álmos Gergő.

A vizuál szokás szerint Sztojánovits Andival való együttműködés gyümölcse, aki tulajdonképpen állandó tagja a zenekarnak. „Próbáltuk hozni a mïus sötét világát, és játszani a letisztult értelemben vett fénnyel, mely hol közvetett hol közvetlen formában vibrál a zenére. A helyszínen pedig vizuál részről Triff Adorján volt nagy segítségünkre, hogy minden flottul menjen, mert nagyon pontos összehangolást igényel audio és fény egy ilyen műsornál. Továbbá Dóczi Attila világosítása segített abban, hogy az élőben sötét színpadképet a vásznon, hogy adjuk vissza. Azt hiszem egyébként egy közös bagett sütés alkalmával raktuk össze a végleges koncepciót Andival és Danival, ahol kialakult az álláspont, hogy klasszikus rendezés nem lesz, a projektet a vizuál, zene és képi komponálás organikus összhangja fogja előrevinni” – tudjuk meg Gergőtől.