A tizenegy tabló a magyar történelem évszázadait megidézve mutat be fotón egy-egy műtárgyat, művészi alkotást. Minden tabló egy-egy betűt rejt, amelyeket összeolvasva az Eucharistia latin felirat rajzolódik ki. A történelmi kontextusba helyezett tablókiállításon az alkotások hétszáz évet ölelnek fel, soruk időrendben az Esztergomi Keresztény Múzeumban őrzött 13. századi, Limoges-ban készült vörösréz ostyatartó pyxistől Hager Ritta Remény (2000) című gobelinjéig terjed. De találkozhatnak az érdeklődők Molnár C. Pál, Olasz Ferenc, Schrammel Imre egy-egy alkotásával is, valamint jelentős egyházi gyűjtemények több száz éves, értékes kincseivel, ötvös- és textilművészeti darabokkal, festményekkel. A kísérőszövegek röviden összegzik az alkotások születésének történelmi korszakát, kiemelve a kulturális és az egyházi vonatkozásokat.
Az MMA ezzel a kiállítással is tisztelegni kíván azon művészek előtt, akik Isten dicsőségének hirdetését, hazájuk megbecsülését és kortársaik örömét szolgálták tehetségükkel egy életen keresztül. A tárlat a magyar intézetek kulturális diplomatáinak felkérésére, a Külgazdasági és Külügyminisztériummal együttműködve a budapesti helyszínnel párhuzamosan jelenik meg Rómában, Stuttgartban, Erdélyben Torockón, Déván és Kolozsváron, továbbá Lengyelországban Czestochowában, Stary Saczban és Varsóban.
Szintén az 52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszushoz kapcsolódva a Vigadó Galériában kortárs művészeti kiállítás nyílik Találkozás címmel szeptember 1-jén. Az MMA székházában, a Pesti Vigadóban ugyancsak az eucharisztia tiszteletére láthatók és hallhatók hasonló tematikájú programok, kiállítások szinte folyamatos jelleggel szeptember 20-ig.
A kongresszus tiszteletére az MMA iparművész és képzőművész tagjainak alkotásaiból májusban nyílt tárlat a Római Magyar Akadémián Ne féljetek! címmel; a Képzőművészeti Tagozat kültéri kiállítását korábban Székesfehérváron, jelenleg Esztergomban láthatja a közönség.
Nyitókép: MMA