Kiss-B. Atilla főigazgató az évadbejelentő sajtótájékoztatón elmondta: csaknem százezren látták az Operettszínház karantén ideje alatt készített online tartalmait. Hozzátette: a nézők közül sokan nem váltották vissza a jegyeiket és éltek a következő évadra beváltható bianco jegy lehetőségével.
A La Mancha lovagja próbáit tavasszal a főpróbahéten kellett felfüggeszteni, Vincze Balázs rendező-koreográfus szeptemberben befejezi a darab színpadra állítását – összegezte a főigazgató. A Boris Vian életéről szóló Tajtékos dalok című előadás premierjét még épp’ meg tudták tartani, ám a közönség java része a következő évadban láthatja majd az előadást.
Kálmán Imre Marica grófnőjét októberben Bozsik Yvette állítja színpadra. A rendező-koreográfus arról beszélt, hogy semmilyen módon nem szeretné aktualizálni az 1917-ben játszódó darabot, amelyet Kálmán Imre Trianon után, 1924-ben írt, így – véleménye szerint – ennek fájdalma is benne van a dalokban, ezt is szeretné megmutatni.
A mosoly országát Stephen Medcalf brit alkotó rendezi, aki – mint videóüzenetében fogalmazott – első alkalommal dolgozik Budapesten. A meghívásról elmondta: korábban Marseille-ben dolgoztak együtt Kiss-B. Atillával egy remekül sikerült munkafolyamatban. Arról is beszélt, hogy az operettet és az operát hasonlóan közelíti meg. Elmesélt egy történetet egy híres tenorról, akitől állítólag megkérdezték, miért vállal operett-szerepet, mire ő azt felelte: nem operettet énekelek, hanem Lehárt!” A mosoly országa mélységesen magával ragadó, elégikus hangvételű történet, amelynek néhol klisészerű elemeit a gyönyörű zene teszi átélhetővé és hitelessé – jegyezte meg.
Március végén mutatják be a Fellini-film ihlette Nine/Kilenc című musicalt Balázs Zoltán rendezésében. Az alkotó elmondta: rendhagyó anyagot, kevésbé ismert művet keresett, ennek a musicalnek korábban egyetlen magyarországi bemutatója volt Békéscsabán.
„12 éves voltam, mikor a szüleim úgy döntöttek, hogy eljönnek Erdélyből, és nekem ezt abszolválnom kellett. Ültem a vonaton, ami egy pillanatra – nem sokkal indulás után – megállt. Akkor én lélekben leszálltam és ottmaradtam. Ahogyan Fellininél folytat diskurzust a beérett alkotó a gyermeki énjével, úgy nekem is lenne miről beszélgetnem ezzel a kisfiúval” – fogalmazott.
Április végén mutatják be a Kálmán Imre Teátrumban Várkonyi Mátyás és Béres Attila kémoperáját, amely Mata Hari történetét dolgozza fel.
Várkonyi Mátyás zeneszerző a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy őt mindig a műfaji határok feszegetése érdekelte, a Mata Hariban pedig lehetősége volt a nyugati és keleti hangzásvilág vegyítésére. „A kémek ma is köztünk élnek, a téma igazán aktuális” – jegyezte meg.
A Budapesti Operettszínház következő évadában ismét műsorra tűz két korábban bemutatott musicalt, a Viktóriát és az Abigélt.
A nyitóképen Szulák Andrea. Fotók: Kultúra.hu/Csákvári Zsigmond