Honnan jött az ötlet, hogy a Római vakációt mutassátok be az Orlai Produkcióval? Mi alapján választottátok éppen ezt?
Orlai Tibor évek óta szeretett volna egy darabot Fekete Ernőnek. Zöldi Gergely dramaturg rengeteg darabot adott elolvasásra, volt már egy majdnem biztos befutó, de az utolsó pillanatban a Római vakáció beelőzött. Én nagyon örülök ennek. Ernő igazi klassszikus értelemben vett férfiszínész, az ő korosztályában, nem is tudok még egy ilyet mondani. Elegáns, van benne tartás, szemérem, és gyönyörű a hangja. Nagyon illik rá a szerep. Tenki Rékát már Ernő mellé vállasztottuk. Az ő érzékenysége, bája és humora nagyon passzol az Audrey Hepurn által életre keltett figurához. Már a plakátfotózáson éreztem, hogy a szereposztás telitalálat.
Hernádi Judittal, Márton Andrással, Nagy Dániel Viktorral is most dolgozom először, ami nagyon izgalmas. Szikszai Rémusszal, és Cseh Judittal és a stáb nagyon sok tagjával már nem ez az első közös munkánk.
Nagyon jól próbálnak a színészek. Rengeteg ötletük van, jól állnak egymásnak.
Létezik a filmnek darabváltozata, vagy ti írtátok át a forgatókönyvet színpadi szöveggé?
Létezik darabváltozat, amit Paul Blake írt a film alapján. Ő rakta bele a Cole Porter dalokat is, amitől igazán Hollywoodban érezhetjük magunkat. Igazából ez adta az ötletet a rendezői koncepcióhoz is? A mi előadásunk egy filmgyári stúdióban fog játszódni, ahol a nézők kicsit beleshetnek a kulisszák mögé?
Miért izgalmas most, ma ez a történet? Mi érdekelt téged benne igazán?
Nagyon szeretem ezeket a régi filmeket? Ezeken nőttem fel, néztem nagymamámnál nyáron délutánonként a tévét a nyaralóban. Imádtam tévét és filmeket nézni, teljesen elvarázsolódtam a nagy színészektől, a zenéktől , a táncoktól. Nem tudom, miért, de valahol nagyon mélyen érint ez a világ? ez az álomvilág. Belefeledkeztem a mesékbe, de közben tudtam, hogy ezek színészek, nem embereknek tűntek, hanem földöntúli lényeknek. Ez a rendezésem tiszteletadás, vagy megemlékezés nekem a régiekről.
Hogyan sodródtál át színészből rendezővé? Van valami, amit rendezésben jobban ki tudsz fejezni, ki tudsz élni, mint színészként?
Egy viccelődés folytán alakult úgy, hogy elkezdtem rendezni, egy tréfálkozás volt, hogy ?na várj csak, majd megrendezem a??, és addig-addig viccelődtem, amíg valóság nem lett belőle? Ez a véletlen annyira megváltoztatta az életemet, hogy mára alapgondolat a számomra, hogy az élet jobban tudja, hogy mi kell nekünk, mint mi magunk. Ezért igyekszem nem ragaszkodni semmihez, nem küzdeni, nem akarni. Sok mindent ki lehet kényszeríteni a sorstól, kapcsolatot, állást, bármit? de nem nagyon van benne köszönet.
A Katona, ahol színészként dolgozol, alapvetően művészszínház, de most rendezőként szórakoztató színházban próbálsz. Mi az, ami elsősorban vonzó a szórakoztató színházban?
Színészként is, nézőként is mindenevő vagyok. Egy kitételem van: a minőség. A színészeknek öröm mindenfélét játszani, és kell is, hogy minden oldalukat kipróbálhassák és gyakorolják.A romantikus mesék, sok humorral - hájjal kenegetík a színész lelkét? Ritkán vagyunk szerelmesek, igazán szerelmesek, az életben mindig bonyolultak, és nehezek a dolgok? Jól esik újra naivan és odaadóan szeretni és vágyakozni, anélkül, hogy ezekre kelljen gondolni. Jó ilyet játszani. De a könnyű műfaj egyáltalán nem könnyű. Igazi egyéniségek kellenek hozzá. Ezek nálunk szerencsére adottak.
(Forrás: orlaiprodukcio.hu)