Február elején lesz a Budapest Central European Fashion Week

Egyéb

A Magyar Divat & Design Ügynökség január 31. és február 6. között ismét megrendezi a Budapest Central European Fashion Weeket (BCEFW).

Az ügynökség idén egy igazán exkluzív élménnyel készül, a BCEFW Pre-Fall Collection során még a nemzetközi divathetek előtt mutatja be több mint 30 magyar és régiós tervező legújabb kollekciójának limitált válogatását a nemzetközi nagykereskedők és az érdeklődő nagyközönség előtt.

A divathét utolsó három napján, két különböző helyszínen megtartott divatbemutatók lehetővé teszik, hogy a legnagyobb viszonteladók hazánkban találkozzanak először a következő szezon darabjaival, és elsőként adják le rendeléseiket. A bemutatók mellett Budapest különböző pontjain számos más esemény is várja az érdeklődőket, valamint egy virtuális üzlet, ahol online szerezhetők be a kortárs tervezők szezonális darabjai az esemény ideje alatt.

A Magyar Divat & Design Ügynökség évente kétszer rendezi meg a közép-európai régió egyik legmeghatározóbb divateseményét, a Budapest Central European Fashion Weeket, melyre idén először a divathétszezon előtt, január 31. és február 6. között kerül sor.

A BCEFW összesen 33 divatmárkának nyújt bemutatkozási lehetőséget a hazai és nemzetközi viszonteladók, a szakma és a sajtó képviselői, valamint az érdeklődők előtt.

„Stratégiai döntést hoztunk, amikor a Budapest Central European Fashion Weeket közel egy hónappal hamarabb szerveztük meg annak érdekében, hogy a hazai divatipart még inkább bekapcsoljuk a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, valamint a rendezvény nemzetközi pozícióját is megerősítsük. Az őszi BCEFW során összesen 4000 vendég érkezett többek között Európából, Közel-Keletről és Amerikából, akikkel a tervezők személyesen is találkozhattak. Idén hasonlóan sokszínű vendégkört várunk a rendezvényre, ami kivételes alkalom a márkák számára, hogy határokon átívelő népszerűségre tegyenek szert és bővítsék nagykereskedelmi lehetőségeiket” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Ezekben a napokban Budapest igazi divatvárossá változik. A Magyarországra látogató nemzetközi szakmabeliek, viszonteladók és sajtómunkatársak a legújabb kollekciók mellett megismerhetik hazánk két jelentős turisztikai vonzerejű épületét is, továbbá a kiegészítő programoknak köszönhetően Budapest belvárosát, amely egy teljes héten keresztül kínál közel 20 divattematikájú programot.

A 2022/23-as őszi téli kollekciókat felvonultató catwalk show-k pénteken a Királyi Lovarda épületében, szombaton és vasárnap pedig a Szépművészeti Múzeumban tekinthetők meg.

A 19 magyar és 2 lengyel tervezőtől egyenként tíz szettet láthatunk, továbbá a szervezők kiemelt figyelmet fordítanak a diverzitásra és a pozitív testkép hangsúlyozására. A Fashion Streeten található Deák Palotában kiemelt kísérőprogramként 5, míg a Szépművészeti Múzeumban 7 hazai márka kiállítása tekinthető meg, köztük különféle kiegészítőket és ékszereket tervező márkák. A személyes részvétel mellett az események és divatbemutatók online is követhetők lesznek a BCEFW hivatalos Facebook-oldalán, illetve TikTok-csatornáján.

Az ügynökség egy virtuálisan felépített üzlettel is további vásárlási élményt kínál, melybe belépve a vásárló képet kaphat a magyar kortárs darabokról, amik egy kattintással közvetlenül elérhetők és meg is vásárolhatók a Budapest Select Concept Store oldalán.

Az ügynökség – a tavalyi évhez hasonlóan – idén is az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlja fel a jegyértékesítésből befolyó összeget, mellyel a segélyszervezet éves munkájához járul hozzá, hogy minél több rászorulónak tudjon ételt, otthont, esélyt biztosítani.

A fenntarthatóság is megjelenik a BCEFW programjában, ahol egyre több divatmárka alkalmaz környezettudatos módszereket az etikus működés érdekében.

Az MDDÜ az iparág érdekképviseleti és kollektív érdekérvényesítési szervezeteként a BCEFW rendszeres megvalósításával platformot teremt a hazai és regionális tervezőknek kollekcióik bemutatására, illetve felhívja a szakma, valamint a sajtó figyelmét a magyar tehetségekre. Az esemény megrendezése hosszú távon hozzájárul ahhoz, hogy Budapest régiós divatipari központ legyen, ami az ügynökség egyik legfőbb stratégiai célkitűzése.

Bővebb információ a programokról a BCEFW weboldalán érhető el.