I.FeleVízió a Fővárosi Nagycirkuszban

Egyéb

A videó megoldások mára a színházi előadások szerves részeivé váltak. A Cirkuszfesztiválon már fellépők is rövid videó bemutatással léptek a manézsba, az igény tehát nagyon pontosan látszik. A technológia további fejlődésének beemelését, a rendszeres eszmecserét célozta az I. FeleVízió, amelynek résztvevői javaslatot tettek a SzínházTechnikai Szövetség ?videótár? szekciójának megalakítására, az ország több területéről érkezett szakemberek elindították a rendszeres szakmai konzultációk rendszerét. A II. FeleVízió konferenciát várhatóan júniusban tartják a résztvevők, amelyre csatlakozni a felevizio.hu weblapon keresztül lehet.

 

A konferencia szakmai üzenete, hogy a háttérszakmák megbecsülése nélkül nem tud megújulni az előadó-művészet egyik ága sem, így a cirkuszművészetnek is nagy szüksége van a háttérszakmák iskolai rendszerű képzésére. A Baross Imre Artistaképző iskola szeptembertől el fogja indítani a klasszikus artista szakmák mellett a háttérszakmák képzését is. Az előadó-művészet világában az idő haladtával szakmák szűnnek meg /alig van már színházi cipész vagy kalapos/, de újabb és újabb szakmák keletkeznek.

A videotechnika, vetítéstechnika jelenléte már természetes a színházban, a cirkuszművészet megújítása során is számolni kell ezzel a szakmával. Az ágazat szakmai újdonságait, a technikai fejlődés lehetőségeit folyamatosan vizsgálni, követni kell. A művészetben aktívan dolgozó alkotóművészeknek kell a technikát értő, és annak lehetőségeit jól átlátni bíró, szakemberekkel közösen optimalizálni a videotechnika kihasználási lehetőségeit a színpadon éppúgy, mint a cirkuszban a porondon. ? monda el Fekete Péter, a MACIVA Kft. igazgatója.

 

Háttér:

A monte-carlói cirkuszfesztiválon megtartott ECA konferencián az izraeli küldött hosszan beszélt a videotechnika használatával kapcsolatos nehézségeikről. Nincs megfelelő szakember, aki tudná, hogy pontosan mikor, mit és milyen nézőpontból kell rögzíteni egy cirkuszi műsorszám közben. Fekete Péter válaszul a magyarországi kísérletekről számolt be, miszerint a sportközvetítésből átemelt tapasztalatokkal próbálják a lassítás és a közelítés eszközeivel közelebb vinni a trükköt a nézőhöz, a látvány, az üzenet, a katarzis erősítése érdekében.