A fiatalokat szólítja meg az V. Sajtófesztivál

Egyéb


gyoriadel_sajtofesztival2011_d__fo20110512016.jpg
Győri Adél, a Millward Brown Hungary vezető tanácsadója beszél az MTI-székházban rendezett sajtótájékoztatón
 
(MTI) - "A fiatalokat kell megszólítanunk, hiszen az írott sajtó a digitális világban is jelen van" - mondta Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) elnöke. Hangsúlyozta, hogy "Magyarországon van jelene és lesz jövője az írott médiának", és ehhez folytatni kell az - MLE által is támogatott - olvasásra nevelést. 
   
Kovács Tibor megemlítette, hogy 2011 tavaszán mintegy 130 ezer fiatalt tudtak bevonni a 2007 óta zajló, az olvasásra nevelést célzó programjukba. A Sajtófesztiválhoz kapcsolódóan pedig általános iskolásoknak meghirdették a Te vagy az én emberem... című interjúpályázatot, amelynek keretében a beérkezett tervek közül kiválasztott három pályamunka benyújtója készíthetett interjút egy-egy, számára érdekes személyiséggel.
   
Ehhez kapcsolódóan Cserháti Ágnes, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) szóvivője elmondta, hogy a szombati fesztiválon a közmédia több műsorvezetőjével is lehet majd találkozni és interjút készíteni, sőt az interjúkat DVD-n haza is lehet majd vinni.
   
Az összlakossággal megegyező arányban a fiatalok kétharmada olvas rendszeresen, és fontos tájékozódási forrás számukra a nyomtatott sajtó - állapította meg a Millward Brown Hungary által készített, a 15-25 éves korosztályra vonatkozó felmérés, amelynek eredményeit Győri Adél, a cég vezető tanácsadója ismertette a sajtótájékoztatón. 
   
A felmérés szerint alapvetően nincs különbség a felnőttek és a fiatalok olvasási szokásai között. A fiatalok többsége is alapvetően a szórakoztatás, a könnyedebb olvasmányok miatt nyitja ki az újságokat. A legnépszerűbbek a női hetilapok, a műsorújságok.