|
(MTI) - Az újság Reed Elsevier Group PLC üzleti csoporthoz tartozó tulajdonosa, a Reed Business Information pénteken jelentette meg az eladási szándékról szóló közleményét a Variety honlapján. Ebben a vállat kifejtette: a lap eladása üzleti stratégiája része. Az utóbbi három évben a cég egymás után vált meg nyomtatott magazinjaitól, mivel egyre inkább az üzleti adatszolgáltatásra akar áttérni.
Mark Kelsey, a Reed Business Information vezetője hangsúlyozta: a Variety csapata hihetetlenül tehetséges és jól működteti a lapot az ágazatban. Számos sikeres lépést hajtottak végre az újság fejlesztésére, és kétség sem férhet ahhoz, hogy egy új tulajdonossal is folytatódik a magazin virágzása.
A lapot 1905-ben indították New Yorkban, akkoriban hetente számolt be a szórakoztatóipar híreiről. Három évtizeddel később, 1933-ban Los Angelesben már napilapként kerül a standokra. Online kiadása 2006-ban mutatkozott be, a televíziós és filmes hírek mellett a jegyeladások adatait is közli, és világszerte nyomon követi cikkeiben a filmipar üzleti újdonságait.
Ugyanakkor komoly versenytársai vannak a piacon, köztük a The Hollywood Reporter, a Deadline Hollywood és a The Wrap, valamint számos - ugyancsak ingyenesen hozzáférhető - a szórakoztatóiparral foglalkozó portál. A Variety online felületét 2010 óta csak előfizetők olvashatják, ami a Nielsen piackutató adatai szerint 40 százalékos visszaesést okozott a honlap iránti érdeklődésben. Az újság fő bevételi forrását azonban továbbra is a hirdetések adják, ezek különösen az Oscar-szezonban lendítik fel a bevételeket.
Neil Stiles, a Variety elnöke pénteken a szerkesztőséghez eljuttatott üzenetében tudatta, hogy a jelenlegi tulajdonossal és egy brókerrel együttműködve ő irányítja a lap eladását. "Bízom abban, hogy az új tulajdonossal tovább tudunk építkezni elért eredményeinkre" - fogalmazott Stiles.