Az 1959-ben, Buenos Aires-ben született Fabián Bielinsky 1972 óta készített filmeket. A még igen fiatal, de annál ambiciózusabb rendező 13 éves korában csatlakozott szülővárosa egyik középiskolájának filmszakköréhez, és itt forgatta első rövidfilmjét, a Julio Cortazár elbeszélése alapján készült Continuidad de los Parques-t (Az összefüggő parkok).

A Nemzeti Filmművészeti Egyetemen készített diplomamunkája, Jorge Luis Borges La Espera című regényét vette alapul. Az egyetem után Bielinsky több évig rendezőasszisztensként működött közre több mint négyszáz tévéreklám elkészítésénél, valamint olyan játékfilmeknél, mint a Daniel Day-Lewis főszereplésével készült Eversmile, New Jersey, az Alambrado vagy a Sotto voce. A forgatások mellett filmelemzést tanított az argentin filmművészeti egyetemen.

Bielinsky Kilenc királynője a Patagonik Film Group, a Kodak, a Cinecolor, a JZ y Associados és az FX Sound által 1998-ban rendezett filmes versenyen 350 forgatókönyv közül vitte el a pálmát. Az első helyezéssel járó pénzjutalomból kétévi várakozás után végre leforgathatta a Juan-ról és Marcos-ról, a két szélhámosról szóló alkotását.

A Kilenc királynő tarolt az Argentin Filmkritikusok Szövetségének díjátadásán, ahol tíz jelölésből hetet valóra váltott, nyert többek között a legjobb film, a legjobb forgatókönyv és a legjobb rendezés kategóriában. Sikerére mi sem jellemzőbb, hogy azonnal lecsapott rá Hollywood, de a John C. Reilly-val és Diego Luna-val újraforgatott változat, a Rossz pénz (Criminal) nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Az ARIFF-on bemutatott Aura című mozijában Bielinsky ismét a fantasztikus Ricardo Darín-nal közösen feszegeti ?sajnos csak utoljára-, hogy létezik-e tökéletes bűntény. A tervek szerint ősszel a szélesebb közönség is megválaszolhatja hazánkban a kérdést.