Hét perc a mennyországban

Színpad

És nem véletlen, hogy mindkét címben ott szerepel a mennyország szó. A szép és fiatal Galia hátát égési seb borítja, amely szinte mindennapos kezelést igényel, a merényletről azonban, amelyben megsérült, és ahol elveszítette vőlegényét, nincsenek emlékei. Egyfajta érzelmi kómában él, amelyből végül egy ismeretlen zökkenti ki, aki levélben elküldi neki azt az ezüstláncot, amelyet a lány a robbantás napján viselt.  

Galia nyomozni kezd, és közben egyre több emlék kerül a felszínre, mind a végzetes napról, mind a párkapcsolatáról. Az elsőfilmes rendezőnő, Omri Givon remekül építkezve, több síkon is remekül működteti a történetet. Az először csak töredékes visszaemlékezések több idősíkot is lefoglalnak, a részletek összerakása során pedig megismerhetjük azt a furcsa gépezetet, amely az ilyen merényletek során automatikusan működésbe lép, arról nem is beszélve, hogy egy, sőt két szerelmi szál is fontos szerepet játszik, ráadásul kifejezetten női nézőpontból láthatunk mindent.

A főszereplő Reymond Amsalem, aki filmjét elkísérve az idei Titanic Filmfesztivál vendége volt, józan, minden érzelmességtől mentes, mégis rendkívül érzékletes játékával teszi különösen emlékezetessé a filmet, amelyet megnézve már nem lesz olyan biztonságos érzés újra buszra szállni.  

 
Hét perc a Mennyországban
(Sheva dakot be gan eden - színes, feliratos magyar-izraeli filmdráma 94 p. 2008)
 
Rendező: Omri Givon
Színész: Eldad Fribas, Nadav Netz, Reymond Amsalem, Ronit Yudkevitz
Forgalmazza: Fórum Hungary