Francia filmkritikusok egy csoportja az 1940-es és 50-es években ugyanazzal az észrevétellel élt: az amerikai krimik ábrázolásmódja sötétebbé vált ? borongóssá, nyomasztóvá és valótlanul szürkévé. Ezek a filmek, mint például Az éjszaka és a város, A hosszú álom, az Aszfalt-dzsungel és A postás mindig kétszer csenget, a Hollywood-i derűvel szöges ellentétben álló képi világot tárták a nézők elé. Ezen jellemzők alapján született meg a kritikusok által a ?film noir? (franciául ?fekete film?) fogalma.
Hogyan szövődik a cselekmény? Milyen stiláris jegyek jellemzők erre a szokatlan hollywoodi műfajra? A napjainkban még mindig töretlenül népszerű film noir rejtelmeibe Todd Berliner, a North Carolina Wilmington Egyetem Filmtudományok karának professzora vezeti be az érdeklődőket április 17-én 18 órai kezdettel az Amerikai Kuckóban. Az angol nyelvű előadás során számos filmből vett videoklip segítségével kaphatnak ízelítőt a film noir műfajáról a résztvevők.
Todd Berliner a University of North Carolina Wilmington professzoraként filmesztétikáról, filmnarratíváról és az amerikai moziról tart előadásokat. Számos cikk és könyv írásában működött közre, továbbá szerzőként jegyzi a Hollywood Incoherent: Narration in Seventies Cinema (University of Texas Press, 2010) című könyvet.
Berliner az UNCW Filmtudományok Intézetének alapító elnöke, valamint két Fulbright ösztöndíj nyertese. Jelenleg az ELTE Amerikai Intézetének Országh László-ösztöndíjas vendégprofesszora. Mesterdiplomáját és doktori címét a Berkeley-n (University of California) szerezte.