Magyar reklámfilm sikere a Cinerail fesztiválon

Film


combinod__tt20060728002.jpg
A Combino - MTI fotó

(MTI) - A Combino villamost népszerűsítő 52 másodperces reklámfilm 25 alkotást megelőzve lett kategóriája díjnyertese a közlekedési témájú filmek fesztiválján.
    Az interneten, úgynevezett vírusmarketinggel terjesztett humoros spot, a BKV Zrt. és a Well Reklámügynökség közös munkája, az első magyar nyertes a fesztivál történetében - hangsúlyozza a közlekedési vállalat közleménye, hozzátéve, hogy az oklevelet Gilles Alligner, a Cinerail Association elnöke csütörtökön adta át Vitéz Ágnesnek, a BKV marketing főosztályvezetőjének.
    Az alkotás rendezője a film készítésének folyamatát felidézve az MTI-nek elmondta: miután a villamosforgalmat a forgatás kedvéért nem állították le, a filmet rekordgyorsasággal, három és fél óra alatt kellett felvenniük az éjszakai üzemszünet idején.
    Gergely Zoltán, aki eredetileg reklámszövegíróként dolgozott, azt reméli, hogy ez az alkotás kiugrási lehetőséget jelent számára.
    Gergely Zoltán nevéhez fűződik a Szupermosás című 15 perces kisjátékfilm, amely tavaly a 37. Magyar Filmszemlén a főiskola legjobb vizsgafilmje lett, és elnyerte a Simó Sándor-díjat, valamint számos nemzetközi fesztivál elismerését.
    A Cinerailen 2004-ben már versenyzett magyar alkotás: Cs. Nagy Sándor és Makkai Bence Holtvágány, valamint Tóth Barnabás Vonaton című rövidfilmje.
    A tizenötödik alkalommal megrendezett fesztivál alaptémája a kezdetek óta a közlekedés, a 2007-ben bemutatott 97 mű is mind a metróhoz, vasúthoz, vagy a villamoshoz kapcsolódik. A Cinerailen négy - rövidfilm, dokumentumfilm, reklámfilm és referencia film - kategóriában versenyeztek az alkotások.
    A világ leghosszabb villamosa című spotot a BKV honlapján tekinthetik meg az érdeklődők.