Már megint bérgyilkos a szomszédom

Színpad

Történik ugyanis, hogy a négy évvel ezelőtti Bérgyilkos a szomszédom végkifejletének megfelelően szokványos polgári életüket élő hőseink nyugodt napjait ismét megzavarja a hírhedt amerikás magyar maffiaklán, a Gogolák család. Az ukrán népzenei motívumok félhomályában keleti-szláv teáskészletből italt szürcsölgető Lazlo Gogolák (Kevin Pollak - Egy becsületbeli ügy, Közönséges bűnözők) ugyanis elraboltatja Oz feleségét, a rettentő dögös Cynthiát (Natasha Henstridge - A lény, Sporttolvajok), hogy rajta és férjén keresztül elkapja Jimmy-t, és végre méltó bosszút álljon kedvenc fia, Jani haláláért.

A történet motivációs térképe meglehetősen bonyolult, akárcsak maga a cselekmény: a Cynthia kiszabadítására induló Jimmy, Oz és a cicis Jill (Amanda Peet - Ütközéspont, Azonosság) államokon és motelszobaküszöbökön át botladozva jut el a trükkös végkifejletig, amely a totálisan zakkant Ozt meglepi ugyan, ám a nézőt nem feltétlenül.

A sikerfilmek folytatására szakosodott Howard Deutch rendező (Még zöldebb a szomszéd nője, Furcsa pár 2.) eszelős mennyiségű verbális és testi poénnal próbálja meg ellensúlyozni a történet céltalanságát és következetlenségeit, a kipróbált és feltehetően túlfizetett színészgárda kötelességtudóan játszik, mint APEH-ellenőr a szexkabinban, így aztán a néző felhőtlen másfél órát időzhet a pisztolyok, bicepszek és cicik birodalmában. Az egyedüli igazi kellemetlenséget talán Matthew Perry sipítozó magyar hangja okozhatja, akinek a dögös bulák láttán füllel hallhatóan összekeveredik szájában a nyál.