A cannes-i Fesztiválpalota 2300 férőhelyes Lumiere nagytermében telt ház előtt mutatták be Mundruczó Kornél Delta című játékfilmjét, amely 21 alkotással együtt a hivatalos versenyprogramban pályázik az Arany Pálmára.
 
A cannes-i fesztivál hagyományainak megfelelően a nemzetközi premier előtt a Delta alkotói díszőrség sorfala között vonultak fel a vörös szőnyegen, ahol Gilles Jacob fesztiválelnök és Thierry Frémaux művészeti igazgató fogadta őket. Eközben a tengerparti sétányon, a Croisette-en – a film férfi főszereplőjének, a hegedűvirtuóz Lajkó Félixnek filmzenéjét hallgatva – óriás kivetítőkön követhette több száz filmrajongó a bevonulási ünnepséget.
 
Balról: Tóth Orsi, Mundruczó Kornél és felesége, László Flóra, valamint Lajkó Félix megérkezik Delta című filmjük bemutatójára. 

Mundruczó Kornél a feleségével, valamint a két főszereplővel, Lajkó Félixszel és Tóth Orsival együtt ment fel a lépcsőn. Őket követte a film másik két szereplője, Monori Lili és Gáspár Sándor, valamint a magyar-német koprodukcióban készült film többi alkotója.

 
A teremben a már helyüket elfoglaló nézők állva köszöntötték a magyar művészeket, s a feszült csendben zajló vetítés végén is hosszú percekig tapsolva köszönték meg a filmet.
 
“Nagyon örültem, hogy a vetítés alatt végig csend és figyelem volt a teremben, és utána úgy tűnt, hogy tetszett a film az embereknek. Nagyon jól éreztem magam és egyértelmű sikerként éltem meg. Nagyon nagy öröm volt számomra, hogy a bemutatón kiderült, ez a színészek filmje, a kamerák (amelyek a fogadtatást élőben közvetítették óriáskivetítőkön) is elsősorban őket követték – mondta a bemutatót követően Mundruczó Kornél.
 
Delta

Mundruczó alkotásáról már a cannes-i premier előtt megjelentek az első kritikák. A Variety és a Screen Daily egyaránt méltatja Tóth Orsi játékát és a mesteri kameramunkát. A két lap ítésze abban is egyetért, hogy nem mindenkinek fog tetszeni a Delta: a Sreen Daily írója, Dan Fainaru szerint sokan kifogásolják majd a mű időtartamát, a hosszúra nyúlt csendeket, vagy a bonyolult narratíva hiányát, viszont a természet líraiság mindenkit lenyűgöz majd. A világ talán legnevesebb filmes magazinjának dolgozó Eddie Cockrell is úgy látja, hogy sokan nem tudnak majd mit kezdeni a minimális cselekménnyel, annak ellenére, hogy az nyilvánvaló: kiváló munkáról van szó.

 
Míg Fainaru szerint Mundruczó most talált rá igazán a saját hangjára, művének cselekménye leginkább a görög tragédiákhoz hasonlatos “rendezése mesteri pontosságról és visszafogottságról árulkodik”, addig Cockrell odáig merészkedik, hogy párhuzamba állítja a művet Paul Thomas Anderson kétszeres Oscar-díjas munkájával, a Vérző olajjal. Ahogy azt a tollforgató írja, mindkettőben ember és természet küzdelme áll a középpontban.
 
Delta

A Cineuropa május 20-i kritikája szintén felsőfokban méltatja a Deltát, megjegyezve, hogy bár Mundruczó a maga 33 évével a mezőny legfiatalabb versenyzője, tehetsége magasra repítheti. “A természet szépségét zengő óda” – jegyzi meg az alkotásról Fabien Lemercier, majd hasonlóan Fainaruhoz, görög előképet, Euripidész Elektráját említi az ihlet forrásának (illetve a Hamletet). A kritikus szerint a Tóth Orsi-Lajkó Félix páros karizmájának és persze a nagyszerű rendezői stílusnak köszönhető, hogy a minimális dialógus és a cselekmény végig lenyűgözi a nézőt. Mundruczó munkájáról Terrence Malick világa is eszébe jut Lemerciernek, ezzel pedig hasonló véleményen van Screen Daily-s kollégájával.