A tavaly februárban mozikba került Sorstalanságra majdnem 450 ezren voltak kíváncsiak, a jegybevétel 265 millió forint volt. A 33 kópiával forgalmazott filmet 6666 előadáson láthatták a nézők – derül ki a 37. Magyar Filmszemle hivatalos katalógusában közölt adatsorból.

Az Egy szoknya, egy nadrágot, Gyöngyössy Bence filmjét 254 ezren látták, ez 226 millió forintos bevételt eredményezett. Az októberben forgalomba került vígjátékot ? amely az idei filmszemle versenyprogramjában is szerepel ? szintén 33 kópiával, de a Sorstalanságnál többször vetítették, az előadások száma meghaladta a 7700-at.

A harmadik legnépszerűbb tavaly bemutatott mozgókép a Csudafilm volt; a Ragályi Elemér által rendezett alkotást, amely januárban került a mozikba, 180 ezres látogatószám és 124 millió forintos jegybevétel jellemezte. A három legnézettebb alkotást sorrendben a Le a fejjel, valamint a Csak szex és más semmi című film követte 153 ezres, illetve 146 ezres nézőszámmal. A további alkotások mindegyikére 100 ezernél kevesebb jegyet adtak el; a nézettségi rangsor hatodik helyén álló Az igazi Mikulást csak 35 ezren nézték meg.

A forgalmazók rangsorát ? a filmjeik által vonzott nézők számát alapul véve ? a Hungaricom vezette, amely a Csudafilm, a Le a fejjel és a Csak szex és más semmi című filmmel szerepelt; az alkotásokat 480 ezren látták. A második helyre az Intercom került az általa forgalmazott egyetlen magyar filmmel, a Sorstalansággal. A sorban a harmadik a Best Hollywood volt az Egy szoknya, egy nadrág című alkotással.