A tűzben edzett férfi

Színpad

John Creasy (Denzel Washington), a valamikori CIA-ügynök és bérgyilkos mostanra megcsömörlött az élettől, de ad még egy utolsó esélyt magának, és Mexikóvárosba utazik, hogy egy gazdag család aprócska leányára vigyázzon. Noha kezdetben nemigen fűlik a foga a munkához, lassan megkedveli a leánykát, sőt idővel a lelkét is megnyitja előtte, és szabályosan újjászületik. Újjászületni azonban nem megy egyik pillanatról a másikra. Amikor a kislányt valóban elrabolják, hősünkben ismét felülkerekedik a gyilkos ösztön, és elhatározza, hogy végez mindenkivel, akinek köze van a gaztetthez.

A tűzben edzett férfi értéke a csavaros és egészen a legutolsó pillanatig váratlan fordulatokat tartogató cselekmény mellett az aprólékos precizitással kimunkált, minden stilizációjával együtt is valóságosnak tetsző képi világ. A közelmúlt amerikai filmterméséből leginkább talán a Traffic című opus vizuális építkezésére emlékeztető megoldások egy kegyetlen törvények igazgatta, lidércnyomásos hangulatú, nyomorúságos Mexikóvárost festenek le. Az izgatott kézikamerázás, illetve a raszteres, dekomponált képek csak fokozzák az összhatást, jól megágyazva magának a történetnek. A filmet az a Tony Scott (Az utolsó esély, Az utolsó cserkész, Tiszta románc) jegyzi, akit az egyik legmegbízhatóbb rendező-szakmunkásként ismer Hollywood.