Vejedre ütök

Színpad

Az amúgy is feszült bemutatkozó hétvége aztán a szokások és a Beckúr-srác balfácánsága folytán totális katasztrófába fullad, tetemes károkat hagyva a kedves szülők tulajdonában és a jelenlévők lelki békéjében.

A folytatás az esküvő felé tartó út következő sorsdöntő szakaszát beszéli el, amelyben a vőlegény és a menyasszony szülei megismerkednek egymással. A nyugalmazott CIA-ügynöknek eddig csak egy Beckúr nehezítette meg tervszerű életét, de most rögtön plusz két Beckúr lép színre. A helyszín Beckúrék floridai villája, ahová egy napfényes napon begördül Byrnesék páncélozott, luxus lakóautója. A jóindulat mindkét részről megvan, de a fejlemények mégis katasztrofálisan kínosak. A gátlásoktól mentes, zsidó házaspárnak nemcsak mindenről más a véleménye, mint a kardot nyelt, angolszász famíliának, de válsághelyzetben is gyökeresen másként reagálnak. Válsághelyzet pedig adódik bőven.

Az Austin Powers-sorozatot is dirigáló Jay Roach a minden család életében előforduló helyzetből remekül hozza ki két szélsőségesen különböző értékrend szikrázó konfliktusát - és mindkét véglet megkapja a magáét. A morcos Byrnes-papát alakító Robert De Niro a Mikor a farok csóválja után ismét Dustin Hoffmannal komédiázhat együtt, a két nehézsúlyú színészegyéniség mellett a balfékszerepekben mindig kiváló Ben Stiller is egyenrangú játékos. Elsőosztályú mulatság, és mint minden jó vígjáték, tanulságos is, amennyiben tükröt mutat gyengéinknek, megrögzött szokásainknak. A legapróbb részletekig végigvesszük az érintettek gyenge pontjait, és nincs kegyelem - sziszeghetünk és hahotázhatunk. Kínos szituációban, altáji poénokban és drámai fordulatban nem lesz hiány.