|
Felidézte, Joe Eszterhas három filmjében működött közre, és azóta is jó barátságot tartanak fenn. Joe Eszterhas, akit két fia és felesége is elkísért Magyarországra, köszönetet mondott Andrew G. Vajnának, amiért "visszahozta a hazájába". Úgy fogalmazott, "megindító érzés" volt számára Budapestre jönni, mindig büszke volt származására. Elmondta, hatévesen került az Egyesült Államokba, ám hamarabb elsajátította az angol nyelvet szüleinél, ezért ő volt a kapcsolattartó a család és az új haza között. Az Elemi ösztön forgatókönyvéről szólva Joe Eszterhas kitért arra, hogy régóta foglalkoztatta, mi motiválja a gyilkosokat, a témában korábban újságíróként sok interjút készített, kutatást végzett. Beszélt arról is, hogy eredetileg egy kiégett rendőr volt a főhős, ám a női szereplő végül átvette a főszerepet. A hallgatóság kérdésére Andrew G. Vajna, aki executive producerként dolgozott a filmben, elmondta, a forgatókönyvben minden megvolt, ami egy jó filmhez szükséges, és bár több írót felkértek, hogy dolgozza át, végül az eredeti változatot találták a legjobbnak. A kormánybiztos arról is beszélt, hogy Michael Douglast hamar megtalálták Nick Curran szerepére, a Catherine Trammel karakterére viszont több jelöltjük is volt, végül Sharon Stone kapta meg a szerepet. Megjegyezte, a színésznő a film révén vált sztárrá.
Joe Eszterhas szerint az Elemi ösztön a "jó és a rossz" harcáról szól, majd hozzátette, hosszas küzdelmek után a forgatókönyv végül mégis módosult, mivel Michael Douglas szerint az eredeti változatban a "rossz győzött".
Elmondta, ő eredetileg egy Rolling Stones-dalt szeretett volna filmzenének, de végül a rendező nyomására, Jerry Goldsmith írta a zenét. A forgatókönyvíró szerint Verhoeven úgy rendezte a filmet, mintha egy színdarab volna, valamint elárulta, hogy a rendező ötlete volt az a vallatós jelenet, amelyben Sharon Stone keresztbe veti a lábát. A hallgatóság arra is kíváncsi volt, hogy honnan jött a Catherine Trummel név. Joe Eszterhas elmondta, Sharon Stone azt hitte, a halotti lepelről kapta a nevét, pedig ő egy baseballjátékos nevét használta fel. A karakterről elmondta, egy nagyon okos, ördögi biszexuális nőt alkotott, aki ördögi mivoltát szépségével leplezi. Nick Current pedig valós rendőrökről mintázta, szerinte a férfi túlságosan "közel kerül a tűzhöz", hajlandó belemenni a gyilkos játékba.Arra a kérdésre, hogy miért a jégvágó lett a gyilkos fegyver, azt felelte, azért, mert ezt még nem használták a filmiparban és kellően ijesztő is volt. Szerinte az Elemi ösztön esetében minden összejött, a jó rendezés, a jó színészek, a zene, de ez nem mindig van így. "Vannak olyan filmek, amelyekben minden kisiklik" - jegyezte meg. Szerinte ilyen lett az Elemi ösztön második része is, amelyet sok vita előzött meg. Elmondta, sosem kedvelte a folytatásokat, mert benne "a szikra" általában csak egy filmig tart ki.
Szóba került az is, hogy "elöregedhet-e" a film, amire Andrew G. Vajna azt felelte, hogy sok film esetében ez igaz lehet, de az Elemi ösztön mára klasszikussá vált. Joe Eszterhas arról is beszélt, hogy ő azokkal a rendezőkkel, producerekkel tud együtt dolgozni, akik tisztelik a munkáját. "Nem szeretem, ha lekezelnek" - mondta, hozzátéve, hogy néha Paul Verhoevennel kapcsolatban is azt érezte, hogy "meg tudná ölni". Megjegyezte, azóta is jó barátok. Andrew G. Vajna hozzátette: a legtöbb vitának a rendezői bizonytalanság az oka, jó film abban az esetben tud születni, ha a rendező, a forgatókönyvíró és a producer is ugyanabba az irányba akar haladni. "Az alapvető irányt a forgatókönyv szabja meg" - állapította meg.
(Forrás: MTI)
(Fotó: filmtekercs.hu)