Flashmob a debreceni piacon
Három hét alatt több mint kétmillió embert ért el a Debrecen Európa Kulturális Fővárosa (EKF) 2023 pályázatot népszerűsítő flashmobról készült videó. A D2023 projekt célja, hogy kilépjenek a megszokott térből, és minél több embert szólítsanak meg. Debrecennek európai viszonylatban is olyan értékei vannak, amelyekre büszke lehet a város.
A közösségi médiában rövid idő alatt rendkívül népszerűvé vált a villámcsődületről készült felvétel. A flashmobon a Debreceni Hajdú Táncegyüttes és a Pendely Énekegyüttes csaknem 40 fiatal művésze vett részt, a táncosok és az énekesek a debreceni vásárcsarnok árusait, vevőit lepték meg színes, látványos produkciójukkal.
A flashmobról a Médiacentrum Debrecen munkatársai készítették a kisfilmet. Tíz kamerával, nyolc operatőrrel és egy hangmérnökkel dolgoztak. Az utómunka is több mint egy hétig tartott.
A debreceni pályázat angol nyelvű szlogenje: Sharing Horizons. A sharing a tudásmegosztásra, tapasztalatcserére, a közös alkotásra utal, míg a horizon a Hortobágyból kiindulva a végtelen térre, a biodiverzitásra, az új távlatok megnyitására, a léptékváltásra. A cím tehát metaforikusan a sokrétű párbeszédet és a város előtt álló új kulturális távlatok szellemiségét tükrözi.
Debrecen pályázatát november 8-án egyhangúlag fogadta el a város képviselő-testülete. A három magyar város – Debrecen mellett Győr és Veszprém – pályázatáról 12 tagú nemzetközi szakmai zsűri dönt majd azt követően, hogy előbb a helyszínen tájékozódnak a pályázati elemekről, december 13-án pedig Budapesten mutatják be a pályázók dokumentációjukat.
Forrás és fotó:
www.2023debrecen.hu