Folytatódik a Kultúrkaland

Egyéb

?A tavaly ősszel meghirdetett kulturális alapellátás egyik fontos pillére és üzenete az, hogy próbáljunk meg minél szélesebb körök felé nyitni a minőségi kultúra betekintését illetően? ? mondta el dr. Hoppál Péter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) kultúráért felelős államtitkára. A munka fontos része, hogy ne csak települési vonatkozásokban és a szegregált közösségek világában, hanem életkor tekintetében is nyissunk. Az iskolarendszeren belüli oktatás feladatait, lehetőségeit hatványozza az elsajátítás biztonsága, az, ha egy olyan kulturális térben történik, mint például egy múzeumpedagógiai foglalkozás ? tette hozzá.

 

Az államtitkár felidézte, hogy a kulturális alapellátás egyik legfontosabb projektje, az Operakaland tavaly Kultúrkalanddá bővült. A 1,5 éves program keretében 77 ezer gyermek kapott lehetőséget arra, hogy megismerkedhessen az opera műfajával. A Kultúrkaland programhoz közgyűjtemények is csatlakoztak egységes 300 forintos jegyárral, a MÁV pedig kedvezményes utazást biztosít a kirándulásra. Az intézmények látogatása kiegészül az ingyenes múzeum, - könyvtár, - és levéltár-pedagógiai foglalkozásokkal. A tavaszi programokra március 31-ig lehet jelentkezni a www.mokk.skanzen.hu oldalon ? ismertette.

Ebben az évben május 5. és 16. között az Emberi Erőforrások Minisztériumának Kultúráért Felelős Államtitkársága, a Köznevelésért Felelős Államtitkársága, a Magyar Állami Operaház és Erkel Programirodája, a MÁV-START Zrt. és a BKK Zrt., valamint csaknem 20 közgyűjtemény, múzeum, levéltár és könyvtár összefogásával valósul meg az esemény.

Czunyiné Bertalan Judit, az Emmi köznevelésért felelős államtitkára kiemelte a lehetőséget, hogy az ország bármely részéről meg lehet tekinteni ezeket a közgyűjteményi értékeket. A programnak figyelemfelkeltő céljára is utalt, hiszen akkor eredményes igazán a program, ha a gyermek később a családjával is visszatér a meglátogatott intézményekbe ? jegyezte meg.

A program lehetőség az iskolák számára is. Fontos, hogy csatlakozni tudjanak a tanterv részéhez, és hogy az osztálytermi munka, a megtanulható ismeretek kiegészüljenek a konkrét formában való tapasztalással, kísérletezéssel, például megtudhatják, hogyan zajlik egy régészeti ásatás vagy a múmiák vizsgálata. Speciális motiváció a kerettantervi illeszkedés, hogy a foglalkozások a helyi pedagógiai program mellett elismert, teljesített tanórának számítsanak. A programhoz módszertani segédanyagok, tájékoztatók is készülnek.