Fortedanse - Horváth Csaba Társulat: A testek felszínének esetleges állapotairól /tánc

Egyéb

Fortedanse - Horváth Csaba Társulat:
A testek felszínének esetleges állapotairól /tánc
 
2008. január 24-25. (Cs-P) 20h
 
Jegyár: 1500 Ft, diákjegy 1100 Ft, a Trafó bérlet érvényes!
 
 
Horváth Csaba és a Fortedanse újra a Trafóban! A Lábán-díjas Nagyvárosi ikonok és az &Echó után A testek felszínének esetleges állapotairól a fiatal társulat ötödik darabja óriási kihívás elé állít koreográfust, zenészt és táncost egyaránt, hiszen a zenét kísérli meg a mozdulatok nyelvére lefordítani. Ne gondoljuk, hogy ezzel a lehetetlenre vállalkozik!
 

hcs-272_hinta.jpg
 Fotó:Karsay Katalin
Az előadás a tánc zenei impulzusait igyekszik számba venni, az élő zenét a fizikalitás erőterébe vonni, a hangzást vizuális élménnyé alakítani.
 
Egyfajta műfordítás ez két egyenrangú nyelv, zene és tánc között, amelyben hol az egyik, hol a másik nyelv kerül előtérbe, miközben láthatóan és hallhatóan múlik az idő, ütések koppannak lábosokon és olajos hordókon.
 

p1096214_edervera.jpg
 Fotó: Éder Vera
Az előadók között a magyar táncélet olyan jól ismert alakjait láthatjuk viszont, mint a mind a klasszikus balett, mind kortárs technikák területén nemzetközileg elismert Lőrinc Katalin, valamint Ladányi Andrea, aki hosszú éveken át Horváth Csaba alkotótársa volt a Közép-Európa Táncszínházban, jelenleg maga is társulatvezető. A koreográfus felkérésére izgalmas kalandra vállalkoznak és "kortárs vizekre" eveznek klasszikus képzettségű, ám kortárs technikákban is jártas táncosok. Horváth Csaba markáns és elmélyült munkáiban egyértelműen meghatározó a zene tudatos és analitikus megközelítése. Eddigi pályafutása során nemcsak a XX. századi zeneszerzés nagyjainak (Sosztakovics, Bartók) műveihez nyúlt, hanem olyan kortárs zeneszerzőkkel dolgozott együtt, mint ifj. Kurtág György. Új produkciójában Pusztai Gábor zeneszerzőt hívta közös munkára.
 
...mozgásérzékeny, fantáziadús, mesterien kivitelezett előadás." (Králl Csaba, Criticai lapok)
 

hcs-004.jpg
Fotó: Karsay Katalin 
 
Horváth Csaba a néptánc felől érkezett a kortárs világába, koreográfusi pályafutásának kezdetét a tíz évvel ezelőtt készült Duhaj című koreográfia fémjelzi. Előadóként a Honvéd együttestől Kovács Gerzson Péter TranzDanz formációján át számos produkcióban közreműködött, majd nyolc éven át a Közép-Európa Táncszínház koreográfusaként dolgozott, mielőtt 2005-ben megalapította saját társulatát, a Fortedanse-t.
 
A táncszakma berkein kívül, az elmúlt években gyakran hozott létre koreográfiákat kőszínházi előadásokban, többek között Zsámbéki Gáborral, Telihay Péterrel, Schilling Árpáddal, számos alkalommal Vidnyánszky Attilával, Szász Jánossal dolgozott együtt. Ami pedig a filmeket illeti: szereplőként is láthatjuk Jancsó Miklós legújabb filmjében.
 
Budapesten kívül két másik városhoz fűzi különleges munkakapcsolat: Oslóban immáron kétszer dolgozott a Norvég Színházzal (legutóbb a Hair-hez készített kortárs koreográfiát), míg Debrecenben a Csokonai Színház táncművészeti vezetője.
 

hcs-278_feltartottkez.jpg
 Fotó: Karsay Katalin
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Koreográfia/Choreography: Horváth Csaba
Zene/Music:
Pusztai Gábor zeneszerző/composer
Szabó Mátyás - ütőhangszerek/percussions
Fény/Light: Payer Ferenc
Hang/Sound: Kondás Zoltán
Videófilm / Video: Szöllősi Géza
Jelmez/Costume design: Benedek Mari
Színpadkép/Stage design: Horváth Csaba
Táncolják/Performed by: Ladányi Andrea, Lőrinc Katalin, Kozmér Alexandra, Bajári Levente, Csonka Roland, Túri Lajos
 
Külön köszönet Nils Petter Molvaernek az előadásban elhangzó utolsó zeneszámért.
Special thanks to Nils Petter Molvaernek for the last music composition in the performance.
 
A gripping pas de deux of music and movement in an adventurous and experimental manner. Choreographer Csaba Horváth is a characteristic and sensitive artist whose work is primarily inspired by music and film. The fifth piece of the company Fortedanse is titled On the possible states of bodies' surfaces. Those who saw the first choreography &Echo know that the artist concentrates on the relationship between movement, scenery and music. The central theme of the new piece is whether it is possible to transform sound and music into movement and interaction on stage and music visible in a dance choreography. 
 
Támogatók/Supported by: Új Előadóművészeti Alapítvány, Fővárosi Önkormányzat Kulturális Bizottsága, NKA, Flórián Műhely