A koncepció szerint a tagozat akadémikus tagjai kiállítótársnak hívtak meg nem akadémikus alkotókat. A tárlaton Balla András és Balla Gergely, Benkő Imre és Molnár Zoltán, Bicskei Zoltán és Dormán László, Haris László és Telek Balázs, Horváth Péter és Polyvás Béla Albert, Kósa Ferenc és Katkó Tamás, Jelenczki István és Kőrösi András, Kunkovács László és Ilku János, Móser Zoltán és Ádám Gyula, Normantas Paulius és Boros György, Olasz Ferenc és Mudrák Attila, Sára Sándor és Koffán Tamás, Tóth György és Barta Zsolt Péter, valamint Török László és Lakatos Erika képei láthatók.
Fekete György, az MMA elnöke a megnyitón hangsúlyozta: a kiállító művészek példát mutatnak abban, hogy a kultúrának bármely részét is műveli valaki, mindig van egy közös kapocs, amely az üzenet. Hozzátette: az üzenetet ki kell tudni olvasni a művekből akkor is, ha például képzőművészetről, iparművészetről vagy népművészetről van szó. A fotóművészet óriási többlettel rendelkezik a többi művészeti ághoz képest, mert nemcsak a saját, hanem más művészetek munkáját is képes tolmácsolni ? mutatott rá az MMA elnöke.
Fábián László író a kiállítást megnyitó beszédében elmondta, hogy a tárlaton 14 művészpár, tehát 28 alkotó képeit tekinthetik meg a látogatók, akik így találkozhatnak többek között apa-fia társulással, munkatársi kapcsolattal, misztikus közösséggel, tematikai rokonsággal és rokon társadalmi érdeklődéssel. Mint fogalmazott, az igazán jó fénykép kikényszeríti belőlünk az észrevételeket, hogy képesek legyünk megkülönböztetni a fotó realitását az igazságtól. Ez pedig már a néző diskurzusa a művel, és azon keresztül az alkotóval ? tette hozzá.
Az április 2-ig látogatható tárlat kurátora Uhl Gabriella művészettörténész, a kiállítás rendezésében közreműködött Haris László fotóművész, az MMA rendes tagja.
Forrás: MTI
Fotó: vigado.hu