Életműrekorddal zárta első aukcióját a Freyler Galéria

Képző

A Mystery Hotel Budapest The Great Hall termében megrendezett Freyler 125 – Téli aukción Ziffer Sándor-életműrekord született, a tavasszal leleplezett A Luxembourg Párisban című alkotással.

Ziffer Sándor eddig lappangó festményét mutatták be Budapesten

Szöveg
Budapest, 2024. április 4. F. Tóth Zoltán, a FreylerArt Galéria tulajdonosa leleplezi Ziffer Sándor (1880-1962) festőművész több mint száztíz évig ismeretlen helyen lévő, Franciaországban készült, A Luxembourg Párisban című festményét a budapesti FreylerArt Galériában 2024. április 4-én. MTI/Hegedüs Róbert

Azonosító
D__HR20240404032
F. Tóth Zoltán, a FreylerArt Galéria tulajdonosa leleplezi Ziffer Sándor (1880–1962) festőművész több mint száztíz évig ismeretlen helyen lévő, Franciaországban készült, A Luxembourg Párisban című festményét. Fotó: Hegedűs Róbert / MTI

A Ziffer-műért folytatott licitharc a 48 millió forintos kikiáltási árról a teremben, online és telefonon végül 120 millió forintnál állt meg, ezzel az eddigi legmagasabb árat elérve Ziffer Sándor árverésre kerülő festményei között.

A Luxembourg Párisban kalandos történetéről még áprilisban itt írtunk.

Kádár Béla Anya gyermekével című képe hétmillió forintért, Art Deco jelenet lóval című képe 12 millió forintért talált gazdára. Czóbel Béla 1925 körül festett Berlini utca című festménye a 14 milliós kikiáltási árról húszmillióra kúszott fel. Vasarely két korai munkája 3,6 és 4,2 milliós leütéssel került új tulajdonosához.

Kádár Béla: Anya gyermekével
Kádár Béla: Anya gyermekével

A kevésbé ismert, de korábban a Kieselbach Galéria aukcióján csúcsot döntő Korda Vince is meglepetést okozott: a Freyler aukcióján szereplő Fiatal lány című 1930-ban Párizsban festett képéért a tízmilliót is megadták. Érdekesség, hogy Korda Vince a híres Korda család tagja, aki egyedüli Oscar-díjas képzőművészünk.

Fenyő György Van Gogh-szerű Önarcképe a 16 milliós leütéssel megduplázta a kikiáltási árat, Ferenczy Károly Alag (Az alagi trenírpálya, az alagi ügetőpálya) című alkotása ötmillióról egészen 9,5 millióig jutott.

A háború utáni és kortárs szekcióban Gyulai Lajos 1967–68-as hard edge-alkotása tízmilliónál állt meg, Gellér B. István Erővonalak című, 1973-as keltezésű grandiózus méretű vászna 5,5 millió forintig jutott. Fajó János 1966-os Sárga foltja 4,6 millióért cserélt gazdát.

Meglepő módon a mai kortárs szekcióban nem történtek magas kiugrások, ami útmutatás lehet a kortárs gyűjtőknek.

Az aukció annak ellenére, hogy első volt a galéria történetében, közel 75 százalékos eladással büszkélkedhet, vélhetően köszönhető ez az erős anyagnak és természetesen a nyertes licitálóknak. A Freyler Galéria a tervek szerint évi egy nagy művészeti aukciót tart, a következő alkalom a jövő év végére várható.