Gerendai az Est Media Sziget-részének visszavételéről

Egyéb

 

(MTI) Szólt arról is, hogy az idei Szigeten a végleges adatok szerint a tavalyinál valamivel kevesebben, 379 ezren fordultak meg; miután idén 10 százalékkal kevesebb heti-, azonban csaknem 10 százalékkal több napijegyet adtak el 2011-hez képest. Még összegezni kell a bevételeket és a kiadásokat - a helyreállítás költségei még nem is tudhatók pontosan -, de várakozásaik szerint mind a fesztivál, mind a Sziget Kft. nyereséges lehet, a pozitívum megközelítheti a 2010-es nyereséget. (Tavaly veszteséges volt a fesztivál.)
    

A bevételek 17-18 százaléka szponzori reklámbevétel, 10 százaléka kereskedelmi, vendéglátásból származik, a fennmaradó rész pedig jegyárbevétel - ismertette Gerendai Károly
    
A főszervező elmondta: idén 500 millió forintot spóroltak meg a kiadási oldalon, s mivel 200 millió forintot költöttek különböző fejlesztésekre, összességében 300 millió forintot takarítottak meg. Idén - a veszteség megelőzése érdekében - a költségvetés tervezésénél figyelembe kellett venni a várhatóan kisebb nézőszámot, valamint a főszponzor kilépését, így jó döntés volt a kiadáscsökkentés - mondta Gerendai Károly. A jegyárak emelése és a július 19-én hatályba lépett áfa-változás kedvezően hatott költségvetésükre. 
    
Gerendai Károly hangsúlyozta: a Sziget Kft. - és így a Sziget fesztivál - idei eredménye azért kiemelt fontosságú, mert hitelből próbálják visszavásárolni az Est Media Nyrt. kizárólagos tulajdonában álló EMG Médiacsoport Kft.-től (EMG) a Sziget Kft. 49 százalékos üzletrészét. A Sziget Kft. 51 százalékos tulajdonosaként a Szigerta Invest Kft. és a Volt Invest Kft. 677 millió forintért venné meg a további tulajdonrészt. Gerendai Károly elmondta: az, hogy ehhez mennyi hitelre lesz szükség, a Sziget nyereségétől is függ, de már előrehaladott tárgyalásokat folytatnak az OTP Bankkal. A vételár teljesítésének határideje augusztus 31.