Francisco Goya halálát követően tizennégy freskót találtak madridi otthonának falain, ahol utolsó éveit töltötte. A képeken erőteljes, kísértő motívumok hangsúlyozták a festő elmezavartól való félelmét és az emberiség sorsára vonatkozó sivár jövőképét. Linning Goya festményeit saját, a mai társadalomra vonatkozó víziójával együtt kelti életre, és helyezi a klasszikus világosság és sötétség közti harc történetébe. A nézők elé tárja a küzdelmet, ahogy az ember fényt és reményt keres a krízis, zsarnokság és kétségbeesés idején. Arvo Pärt észt zeneszerző 4. szimfóniájának természetfeletti zenéjére hangolva Nanine Linning Hésziodosz: Istenek születése című verséből és Goya legsötétebb, legendás Fekete festmények sorozatának egyikéből, a Saturnusz felfalja gyermekét című alkotásából merített ihletet.
A decemberben a Szegedi Nemzeti Színház Kisszínházában, majd a Nemzeti Táncszínházban látható est első felében Juronics Tamás Blue című koreográfiáját mutatja be a társulat. A művészeti vezető a kék színt egyfajta szimbólumként használva, annak számtalan jelentése köré építi darabját. Egyszerűen beszínezi a szereplőket, és az ilyen módon csoportok és egyének között létrejövő színbeli, formai különbségekből adódó játékkal sokféle asszociációra készteti a nézőket. Az angolban a blue szó egyfajta szomorkás hangulatot is jelent – a koreográfus ezt a többletjelentést és ezt a zenei világot is használja kreációjában.
A társulat művészei – köztük az újonnan csatlakozott hat táncos – augusztus eleje óta próbálják az évad produkcióit, elsőként a repertoáron futó nyolc előadást újítják fel.
Az együttes Veszprémben A tánc fesztiválon elnyerte a közönségdíjat Juronics Tamás Bernarda Alba háza című koreográfiájával, s a napokban fellépnek Keszthelyen a Táncparton, valamint a XIV. Pécsi Nemzetközi Tánctalákozón is. A társulat tavaszról őszre halasztott turnéi – a Baltikumban, Oroszországban, Brüsszelben, valamint New Yorkban – a járványhelyzet miatt 2021-re tolódtak.