Borostyán Betty, az osztrák gyerekek múzeumi kalauza

Egyéb

A vöröshajú bakfis minden tudni akar
 

Betty egy reklámfigura, mondhatnánk. Ám ez a reklámfigura mindenüvé "beszemtelenkedett". Aki netán áttévedne Magyarországról Fraknó várába, vagy a környék kisebb kastélyaiba, bormúzeumába, kiállításaira, bányákba, máris találkozhat a kócos kislánnyal. Betty körülbelül 5 éves, vöröshajú bakfis, aki mindig mindenre kíváncsi, mindent tudni szeretne, s nagyon szereti a történelmet. Felnőttesebb megfogalmazásban a kislány nem más, mint egy múzeumpedagógiai eszköz. Az ötlet, hogy egy kislányra bízzák a feladatot, nagyon bevált. Évente több ezer gyereknek nyújtanak látványos programokat, műsorokat, felfedező játékokat a múzeumokban, ahol a gyerekek játszva tanulják meg, hogy miképp készül a bor, vagy hogy kik voltak az Eszterházyak, hogyan éltek a középkorban, s hogyan harcoltak a lovagok.

 
Virtuális válogató
 

A kis figura nemcsak a múzeumokban található, hanem a szolgáltatáshoz kitűnő honlapot  is készítettek a szervezők. A portál legötletesebb megoldása, hogy a környék programjait időpontra, helyszínre lebontva sorolja fel. A szerkesztők még arra is külön odafigyeltek, hogy külön választják a kinti és benti programokat, illetve azokat, amelyek esős és napos időben is látogathatók.  Ha valaki arra kíváncsi, hogy az adott területen melyik korszakhoz kapcsolódnak programok, akkor így is kereshet. Van itt az ókort, a keltákat, a középkori életet, a barokk művészetet és napjainkat bemutató látványosság elég. Csak ki kell választani a számunkra érdekeset, s már kezdődheti is a kirándulás.

 
Huszonnégy állomás: gasztronómia és játék
 

A gondosan kidolgozott útvezetés mellett Betty az éttermekben is várja az arra járókat, külön gyerekmenüvel: 5 eurós baráti árral, és ajándék kifestővel kedveskednek nekik a séfek. Ám a kulináris élvezetek mellett a gyerekek azt is megtudhatják, hogy miért hívják ezt a környéket borostyán útnak, rengeteg akciót, játékot kaphatnak a múzeumokban. S a szervezők most már azt is elmondhatják, hogy ez a gondosan felépített marketingfigura valóban megérte a pénzét. Hiszen a gyerekek örömmel jönnek a múzeumba, boldogan ismerkednek meg a múlt korok emlékeivel, s játszva tanulják meg a történelmet. A szervezők még arra is gondolták, hogy a gyerekek kedvencével interjú is készüljön, amelyet a honlapon bárki elolvashat. Itt Betty elárulja, hogy tervei között szerepel, hogy még több múzeumban jelen legyen. Megtudtuk azt is hogy nemsokára az iskolákba is bebocsátást nyer, ahol játékok, kvízek, feladatlapok segítségével tanítja majd játszva a gyerekeket.