Első ízben MARÉK VERONIKA író-grafikus és ALFÖLDI RÓBERT színművész-rendező vehette át Széri-Varga Géza kisplasztikáját.
A díjátadó gálára Janikovszky Éva születésnapján, 2007. április 23-án került sor a Thália Színházban.
A magyar gyerekkultúra jóhírét nemcsak magyarlakta vidékeken terjeszti, hanem messze, határainkon túl is. Művei számos nyelven - bár valószínűleg a nyelvektől függetlenül is - sikeresek. Előcsalja az olvasóból-nézőből, a szülőkből, a közönségből a mosolyt, amely - a díj névadójának szavai szerint - "mindig egy kis fényt hoz az életünkbe, meg a máséba is. Kicsike fényt, de mint tudjuk, sok kicsi sokra megy".
Szeretettel gratulálok az első Janikovszky Éva-díjhoz Marék Veronikának!"
Alföldi Róbert munkásságát Rigó Béla méltatta
"A díjazottak egy része tehát a névadó - régi és új - versenytársa. De keressük azokat az alkotókat is, akik magát a Janikovszky életművet kívánják, tudják feldolgozni - az eredeti értékéket megőrző - új műalkotásokban.
Réber László konzseniálisnak mondott illusztrációinak is az a titka, hogy megértették a szöveget, de nem azt ábrázolták, hanem mindig hozzátettek valamit.
Hát egy ilyen hozzátétel tanúi lehettünk most mi is. Elkészült a Kire ütött ez a gyerek? filmváltozata. Pontosabban nem csupán ezé a könyvé, hiszen jeleneteket láthatunk, szállóigévé patinásodott mondatokat hallhatunk más Janikovszky könyvekből is. Ez ritka esemény, mondhatnánk ünnep az írónő olvasótábora számára. Készült máskor is film Janikovszky mű alapján, de a harmincöt műfordítással megpecsételt világsiker igazi sztárjai eddig nehezen tűrték az adaptáció kalodáit. Ezeknek nincs hagyományos értelembe vett cselekményük, nincsenek aprólékosan megrajzolt hőseik. A párbeszéd is hiányzik belőlük, a monologizáló hős sztereotípiákat, mondat paneleket ismételget, és ezzel megteremt egy fonákjáról ábrázolt világot, amelyre nevetve ismerünk rá itt, nálunk éppúgy, mint Japánban vagy Amerikában. A nevetés pedig - mint már Arisztotelész is megmondta - megtisztít bennünket.
Ez a példamegoldásban jeleskedő Lazarovics ügyesen kitalálta, hogy mit tehetne ő hozzá a tökéletesen csiszolt ékköveknek tűnő eredeti művekhez. Egyre felnőttebbé váló fiú hősük tulajdonképpen mindig is felnőtt volt. Tehát felnőttel kell eljátszatni. Pláne, ha van egy olyan zseniális színész erre a célra, mint Balázs Zoltán aki első próbálkozásra megeleveníti nekünk a világ legintellektuálisabb csecsemőjét! És hogy az egyensúly helyre billenjen, ebben a rendszerben gyermekeknek kell alakítani a felnőtt szerepeket. Az így kialakult megfordított világ pontosan feltárja a Janikovszky művek titkát: a szülői szerepet játszó gyermeteg felnőttel szemben, az értelmes és őszinte gyermeknek ad igazat. (A filmbe bevágott natúrinterjúk pedig azt is megmutatják, milyen nyersanyagból kristályosíthatóak ki a műalkotások gyermekszövegei.)
Természetesen a rendezőnek más érdemei is lehetnek. Mindig tudja a leckéjét, eminens módjára jelentkezik, felel, mutat be kísérletet, szellemi és fizikai tornagyakorlatokat. De mindenről most nem beszélünk, mert az olyasmiért más díjakat szoktak osztani neki. (Amíg csak meg nem kapja valamennyit.) Azért a filmért, amit most megpróbáltam körülírni, Alföldi Róbert most a Janikovszky Éva díjat érdemelte ki."