Nagyszabású múzeumpedagógiai sorozat a PIM-ben

Egyéb

 

(MTI) - Mint Gulyás Gabriella projektmenedzser emlékeztetett, az elmúlt négy esztendőben a PIM múzeumpedagógiai foglalkozásainak számát évi 41-ről 503-ra növelték, minőségi szempontból is jelentősen fejlesztve azokat. Az intézmény látogatóinak 60 százaléka diák, és a tanárokkal is sikerült jó kapcsolatot kialakítani, ez adta az ötletet ahhoz, hogy a PIM még proaktívabb szerepet töltsön be, és az Európai Unió 50 millió forintos támogatásával nagyszabású múzeumpedagógiai projektbe kezdjen - tette hozzá.
    

A PIM-Kincs-Tár(s) különböző életkorú célcsoportoknak (középiskolások, felső tagozatosok, illetve óvodások) megfelelő módszertannal az irodalom személyes megélését szeretné biztosítani - jegyezte meg Gulyás Gabriella. Beszámolója szerint a 2010. november 1. és 2011. december 31. között megvalósítandó projekt felkészülési szakasza rövidesen lezárul, így január végén indulhatnak a programsorozatok: egy témahét, három témanap és két szakkör összesen 282 foglalkozással és 736 gyermek részvételével.
    
Bujtor Anna múzeumpedagógus a Múltcsempészek, Arcostársak és A láda titka című témanapokról szólva kiemelte, a három megcélzott korosztály Petőfi korával ismerkedhet meg: az óvodások a múzeumnak otthont adó Károlyi-palota "lakóiként", a felsősök "korabeli" dokumentumokat előállítva, míg a középiskolások kreatív szövegalkotási feladatok során.
    
A PIMasz tintászok szakkör-sorozat célja, hogy annak végére a résztvevő általános iskolások egy saját irodalmi újságot hozzanak létre, és ha kedvük tartja azokat feltöltsék a projekthez létrehozott online közösségi felületre - mondta Bujtor Anna.
    
Mint Kákonyi Magdolna múzeumpedagógus hozzáfűzte, a weboldal az Irodalmi (c)irkálók tehetséggondozási programban is szerepet kap, mert az irodalmi ambíciókat tápláló középiskolás résztvevők ezen tehetik közzé a szakkör során megalkotott műveiket.
    
A PIMpalócok elnevezésű, Mikszáth életművéhez kapcsolódó témahét egy nyári tábor keretében nyújt alkalmat az élményszerzésre 80 hátrányos helyzetű vidéki és budapesti gyermek számára - tért ki a prügyi és kiskőrösi diákokat is bevonó programra Kákonyi Magdolna.
    
Gulyás Gabriella elmondta: a PIM-Kincs-Tár(s) december végi lezárultát egy ötéves "fenntartási szakasz" követi, melynek során visszavárják a résztvevő partnerintézményeket, illetve szélesebb körben hasznosítják a projekthez kialakított múzeumpedagógiai programokat.