Az alaphelyzet nem teljesen ismeretlen a filmtörténetben. Egy kapzsi építővállalat a busás haszon reményében le akarja betonozni az erdei paradicsom minden négyzetméterét, ám ezzel kihívja maga ellen a sorsot. Kezdetét veszi a harc az ember és az anyatermészet között, mely ezúttal szőrbe csomagolva tálalja a bosszút. Az erdőlakó állatok összefognak az erdő közepére költöző építésvezető ellen. Ő közben megküzd a városi életért rajongó feleségével, és a természetfóbiában szenvedő fiával is, s képtelen számukra bizonyítani, hogy az otthonukat védelmező kis erdőlakók keserítik meg az életét - válogatott leleményességgel.
Az alkotók egyik első, és legfontosabb döntésük szerint az állatokat minél valóságosabbnak kellett ábrázolni, amit pedig úgy lehet legjobban elérni, ha a színészek mellett valódi állatok szerepelnek a filmben. Az állatok ebben a filmben nem beszélnek ? tetteik, viselkedésük viszont mindent elárul. Bár az állatok arckifejezését a hatás kedvéért - néhol megváltoztatták digitális eljárással, erre alig volt szükség, mert a legprofibb idomárokkal dolgoztak. A munka még így sem volt egyszerű, az alkotók elmondása szerint 20 perc rögzített anyagból 5-6 másodpercet tudtak felhasználni a filmben, és nem egyszer utólag kellett az állatok képességeihez igazítani a felvételeket. A görények például nem sok mindenre képesek, így a nekik szánt feladatok nagy részét inkább a mosómedvék végezték el.