Pályázat az iskolai konfliktusok kezelésére

Egyéb

Az ACES (Academy of Central European Schools) elnevezésű pályázat célja közép-európai iskolai hálózatok létrehozása, idén a ?Találd meg a megoldást! Konfliktuskezelés az iskolában és környezetünkben? mottóval. A projekt átfogó célja a kultúrák közötti párbeszéd ösztönzése, az iskolai konfliktusok megfelelő kezelésének elősegítése, a kulturális sokszínűség megismerése és a kapcsolódó témák feldolgozása.

 
A mindennapi életben konfliktushelyzetek alakulhatnak ki az eltérő szociális háttérből vagy egy multikulturális közegből fakadóan, de egy iskolai közösség életét az is befolyásolja, ha tagjai között fogyatékkal élő emberek vannak. A projektben résztvevő iskolák nap mint nap megélik ezeket a helyzeteket. Magyarországról közel ötven pályázatot adtak le április végéig, többek között az alábbiakat: a budapesti Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium a vitatkozás, érvelés különböző módszereit szeretné tanulóival megismertetni, készséggé alakítani, hogy az lehetővé tegye az egymás közötti konfliktusaik megoldását - ismertette Tóth Katalin, a projekt vezetője.
 
A hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskolaa Discuss 4 us! címet adta pályázatának, amelyben a diákok részére minél több személyes élményt szeretnének nyújtani a konfliktusok felismeréséhez, majd a vitás felek számára egyaránt elfogadható megoldások megtalálásához. ?A projekt résztvevői 13 ? 14 éves magyar és osztrák gyerekek. A közös munka során a tanulók saját iskolai élményeikből küldenek egymásnak konfliktusok bemutatását ábrázoló és konfliktusmegoldásra váró videókat, fényképeket, rajzokat, amelyeket a másik ország diákjai elemeznek és megoldási módokat keresnek a felvetődött problémákra? - mondta el Magyar Andrea, a hódmezővásárhelyi iskola tanára.
 
A miskolci Fráter György Katolikus Gimnázium és Kollégium a hangzatos m&m?s ? Minority in Majority and Majority in Minority ? Kisebbség többségben és Többség kisebbségben - címet adta pályázatának. ?A téma a kisebbségi lét megélése a többségi társadalomban és a többségi társadalom helyes viszonya a kisebbséghez  - közölte  Lóczi Tamás, a projekt felelőse.
 
A pályázat eredményhirdetése június végén lesz, ahol 15 ország munkáiból választják ki azokat, akik ? projektenként 1000 euró támogatással ? megvalósíthatják partneriskoláikkal elképzeléseiket.