Sikeresek voltak az oktatás támogatására létrejött múzeumi programok

Egyéb


SzentendreiSkanzen_D__YT20080404009.jpg
Skanzen

A Magyar Nemzeti Galéria programjai a gyermeki aktivitás és kíváncsiság ébrentartását, a kreativitást helyezték előtérbe, és a művészeti élmény befogadásának készségszintű megjelenését szolgálták. Közel ezer diák mintegy ötszáz alkalommal vett részt neves kortárs képzőművészek közreműködésével tehetséggondozó foglalkozásokon, ahol kipróbálhatták a legfontosabb képzőművészeti technikákat. A hátrányos helyzetű tanulók kompetenciáinak fejlesztését a MásKépMás?MásKéppLáss! nevű művészetterápiás foglalkozások segítették.

 
A Petőfi Irodalmi Múzeum a PIM-Kincs-Tár(s) projekttel olyan múzeumpedagógiai portfoliót valósított meg, amely hosszú távon átalakítja az iskolák és a múzeum kapcsolatát. A program során eddig 14 oktatási intézménnyel együttműködve 656 diák számára tartottak 203 foglalkozást. A múzeum élményekben gazdag múzeumpedagógiai szolgáltatásokat tartott már az óvodásoknak is, és segítette az iskolásokat az irodalmi tudásanyag megértésében és elmélyítésében.
A Szabadtéri Néprajzi Múzeum Skanzen iskola projektjének célja az volt, hogy a diákok a múlt megismerése és saját életükkel való összevetése folytán olyan praktikus ismeretek, képességek, tudás birtokába jussanak, melyek szükségesek felnőtt életük megalapozásához. A program keretében a Skanzen 17 partnerintézményéből összesen 1 248 gyerek 182 foglalkozáson vett részt az elmúlt egy év alatt.
Az Új Széchenyi Terv révén további lehetőségek nyílnak meg a múzeumok és az oktatási intézmények összekapcsolódására és együttműködésére az érdemi, hosszú távú partnerség kialakítása érdekében.