Dyga Zsombor filmjének egyetlen visszatérő szereplője a kanapé, mindig más és más környezetbe helyezve: lakásba, irodába, rendelőbe, utcára, múzeumba vagy akár egy képzeletbeli helyre. Ez a teljesen hétköznapi bútordarab központi eleme mindannyiunk életének. Rengeteg fontos, felemelő, vicces vagy épp megrázó történetet él át rajta az ember. A Couch Surf tíz ilyen élmény vidám interpretációja.
Dyga Zsombor, a díjnyertes Köntörfalak rendezője azért döntött az angol filmcím mellett, mert a ?couch surf? egyike azoknak a frappáns angol kifejezéseknek, amelyek izgalmasak és pontosak. A magyarul gyakran csak "kanapészörfnek" fordított kifejezés arra az életmódra utal, amikor valaki baráttól barátig vándorol, és mindenhol eltölt néhány éjszakát, jellemzően a kanapén. A rendező megfogalmazásában a Couch Surf ?egy neurotikus vígjáték egy tucat kanapén?, 8-10 perces történetekből álló szkeccsfilm: ?Szereplőink esendő kisemberek, akik önnön démonaikkal küzdenek meg. Túltáplált szorongások, akut neurózisok, komplexusok és frusztrációk kálváriája a film. Kedélyes vizsgálódás az emberi természet rejtelmeiben."
A film stábja kiemelt figyelmet fordított a vizualitásra, a hangsúlyt azonban a forgatókönyvre és a szereplőkre helyezték: "Itt mindenki főszereplő, így ehhez méltón tobzódtunk a legnagyszerűbb színészekben". A rendező megmutatta különböző kanapés sztorikból álló forgatókönyvét Mészöly Ágnesnek és Köbli Norbertnek azzal az ötlettel, hogy írják meg a maguk kanapés történeteit. Így Köbli Norbert három, Mészöly Ágnes egy saját történettel vesz részt a Couch Surf-ben.
A játékfilm három etapban, őszi hónapokban forgott, 2011-től egészen 2013 őszéig. A teljesen magánpénzekből, 30 millió forintos költségvetésből készült filmet 16 napon át forgatta a Filmteam. A stáb 12 budapesti helyszínen forgatott: magánlakásokban, irodaházban, belvárosi utcán, műteremben. Az egyik legérdekesebb ezek közül a Pokol kapujában címet viselő rész helyszíne: egy műteremben felépített végtelen tér, amelyben Balsai Mónika, Anger Zsolt és Tamási Zoltán játszik. Dyga Zsombor arra törekedett, hogy a radikálisan különböző helyszínek ellenére egységes, bensőséges hangulatot teremtsen filmjében. ?A milliő folyamatosan változik. Egyszer egy kertvárosi Balkán-idillben találod magad, hogy aztán 1971-be ugorj egy párizsi utcasarokra, vagy épp a pokol kapujába".
A digitális technikával készülő filmet a már régóta együtt dolgozó, szemledíjas alkotógárda készítette, a Filmteam stábja: Major István producer, Marosi Gábor operatőr, Czakó Judit vágó. A zenét most is a The Uptown Fellaz készítette.