A YouTube-nak készül konkurenciát támasztani a Spotify. A cég szerdai bejelentése szerint egyelőre tesztjelleggel teljes hosszúságú zenei videóklip-szolgálatást indít prémium előfizetői számára.

shutterstock_2357645919.jpg
A Spotify svédországi központja 2023 szeptemberében. Forrás: Shutterstock

Az egyelőre kísérleti szolgáltatás szerdától válik elérhetővé a Spotify-előfizetők számára az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban, Svédországban, Brazíliában, Kolumbiában, a Fülöp-szigeteken, Indonéziában és Kenyában.

A videóstreaming-szolgáltatással a Spotify a piacot uraló Apple Music szolgáltatásával és az Alphabet YouTube-platformjával kívánja felvenni a versenyt. A videóstreaming-szolgáltatás bétatesztje „korlátozott zenei videókatalógust tartalmaz majd, köztük olyan nemzetközileg ismert előadók slágereit, mint Ed Sheeran, illetve olyan helyi kedvenceket, mint Aluna” – írja közleményében a svéd cég.

A Spotify célja egymilliárdos felhasználói közösség kiépítése 2030-ra. Több felhasználó megnyerése érdekében ezért podcastokkal és hangoskönyvekkel is bővítette kínálatát. Tavaly márciusban pedig elindította az előadók számára a 30 másodpercnél rövidebb videók feltöltését lehetővé tévő Clips szolgáltatását is.

A februárban tett előrejelzése szerint az idei első negyedévben a Spotify prémium előfizetőinek száma eléri a 239 milliót.