A két este programja a Hammond orgonálás teljes stíluspalettáját bejárja, a progrocktól a blueson és funkon keresztül a jazzsztenderdekig és a bolgár népdalokra bemutatott klasszikus improvizációkig.
A Hammond orgona az első olyan elektromechanikus hangszer, amely világra szóló karriert futott be, vetekedve az elektromos gitár sikerével. Laurens Hammond amerikai feltaláló első orgonája 1935-ben jelent meg, amely a Model A elnevezést kapta. Közismertté, népszerűvé és széles körben elterjedtté az 1955-ben megjelent típusok, a Hammond B3, a C3, a Rt3 és a kis M3 váltak. A hangszer a popkultúrában szintén az 1950-es években lett ismert, először jazz-zenészek használták, majd a '60-as, '70-es években fontos szerephez jutott az akkori hard és progresszív rockban, olyan zenekarokban, mint a Deep Purple, a Uriah Heep, az Emerson, Lake and Palmer, a Pink Floyd, a Yes és a Genesis.
A hangszer napjainkban reneszánszát éli, egyre több zenész fordul a szintetizátorok és digitális hangok helyett a legendás hangszínek felé. A kétnapos budapesti fesztiválon olyan magyar zenekarok játszanak, amelyekben kulcsszereplő a Hammond orgona.
A fesztivál első fellépője április 8-án a Hammondon játszó Kaltenecker Zsolt Martonosi György dobossal alkotott duója; a projekt jórészt ismert rock- és jazztémákat dolgoz fel. A csütörtökön őket követő Kéknyúl Hammond Band jazzt és funkot játszik. A vezető szerep mellett a basszus is a Hammond orgonára hárul, amit dob, gitár és háromtagú fúvós kar egészít ki. A műsor javát saját dalok teszik ki, amit a klasszikus korszak orgonistái iránti tiszteletből néhány ismert darab feldolgozása egészít ki. A zenekar vezetője a Barabás Lőrinc Eklektricből és a Qualitonsból is ismert Premecz Mátyás, a koncerten vendégként fellép Barabás Lőrinc trombitás.
Pénteken bemutatót tartanak a digitális orgonákból, ezután pedig Fassang László a fúvós hangszereket megszólaltató Szokolay-Dongó Balázzsal játszik együtt, végül a B2B3 trió fellépése zárja a fesztivált.