Hat márka fejlődését segítette a 4. design Speed mentorprogram

Egyéb

Véget ért a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és az olasz Istituto Europeo di Design (IED) együttműködésével megvalósult design Speed mentorprogram. A két szervezet a sikeres márkapozicionálás mellett többek között a nemzetközi piacra lépéshez segíti hozzá a mentoráltakat.

A nyolc hónapig tartó, magyar és angol nyelvű program során hat dizájnvállalkozás bővíthette ismereteit, továbbá a tervezők a program lezárásaként egy háromnapos milánói képzésen vettek részt, ahol prezentációt is tartottak az IED szakembereinek.

A Magyar Divat & Design Ügynökség és az olasz Istituto Europeo di Design negyedik alkalommal valósította meg közös projektjét, a design Speed mentorprogramot. A képzésnek köszönhetően a tervezők olyan ismereteket sajátíthattak el, amelyek segítik őket abban, hogy beazonosítsák márkáik kritikus pontjait, illetve amelyekkel a hazai és a nemzetközi piacon is sikeresen pozicionálhatják magukat. Az idei pályázók közül végül hat stabil, piacképes dizájnmárka – Blum & Wolf, Concrazy, Forms Design, Madzag Dog, SAINTSAN és sarakele – kapott lehetőséget, hogy továbbfejleszthesse eddigi ismereteit.

„Egy márka esetében kulcsfontosságú a márkaépítés mielőbbi elsajátítása és a márka pozicionálása ahhoz, hogy versenyelőnyre tegyen szert a jövőben. A képzés során a tervezők olyan hasznos, 21. századi ismeretekkel és tapasztalatokkal gazdagodhattak, amelyek segítik őket a céljaik megvalósításában, a design Speed program alatt szerzett tudást pedig eredményesen alkalmazzák majd a márkájuk további fejlesztésében és fenntarthatóbbá tételében” – mondta Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

A nyolc hónapig tartó mentorprogramnak köszönhetően a tervezők magyar és nemzetközi előadóktól tanulva bővíthették tudásukat,

egy két blokkra és öt modulra osztott workshopsorozaton vehettek részt. A milánói szakmai program során a tervezők személyesen mutathatták be angol nyelvű, 30 perces, a marketing és a branding alappilléreire fókuszáló prezentációjukat az IED központjában. Az előadások mellett a tervezők design showroomokba (Boffi, Baxter, Rossana Orlandi) is ellátogattak, ahol a lakberendezési tárgyak megtekintése mellett a bemutatóterem munkatársainak is feltehették kérdéseiket az általuk képviselt márkákkal kapcsolatban.

A design Speed mentorprogramban ezúttal is egytől egyig magas színvonalú márkák vettek részt.

A Blum & Wolf Albert Virág építész és Pongrácz Farkas formatervező közös vállalkozása, a páros az egyszerű hajtási megoldásokban hisz a világítótestek alkotása során. A Concrazy célja, hogy konvencióktól mentes, kreatív tervezés révén olyan betonbútorokat, illetve belsőépítészeti elemeket alkosson, amellyel maradandó vizuális és funkcionális élményt tud nyújtani a felhasználóinak.

A Forms Design stúdió a környezettudatosságot helyezi fókuszba, miközben minőségi bútorok és terek megalkotásán dolgozik. Horváth Máté tervezői döntéseit a tradíció és az innováció egyensúlya jellemzi, a kortárs dizájnról komplex módon, holisztikusan gondolkodik.

A Madzag Dog célja egy olyan kutyanyakörv-kollekció létrehozása, amely összeköti a hagyományos kézművességet a kortárs vizuális kultúrával és funkcionalitással. A világítótestekre specializálódott SAINTSAN munkáit az ismétlődő struktúrák és a jól variálhatóság jellemzi. A Red Dot Design Awards által is kitüntetett sarakele a fenntarthatóságot szem előtt tartva időtlen, minimalista tárgyakat és belső tereket alkot.

Nyitókép forrása: Magyar Divat & Design Ügynökség