A családfő biztos egzisztencia, de egykor sikeres színészi pályája az elkényelmesedéstől, pénzhajszától befuccsolt. Vedeli a whiskey-t; bírja is. Felesége évtizedek óta szenvedélybeteg, már nem is igen harcol a morfiummal. A nagyobbik fiú, Jamie élete csődtömeg, a kisebbik, az írónak készülő Edmund most szembesül súlyos tüdőbajával. Csatangolt már mindkettő eleget a világban. Gabonapálinka az ő torkukon is bőven lefut. Egyik a részeg tombolásba, másik a félelmet feledtető fegyelembe issza magát. Eugene O'Neill önéletrajzi színművében a kudarcok, fájdalmak verme rántja mélybe a kikapaszkodni (önerőből vagy összefogással) képtelen, egymást vádoló családtagokat. A valamennyiük közt ható félszeg, kallódó, leáldozó szeretet ennek ellenére nem halt ki belőlük. Mérgezett tehetetlenségük az eredetmondák mitikusságával fojtogató múlt következménye is (felsejlik egy épp Eugene nevű gyermek halála: talán Jamie okozta, és Edmund születése nem orvosolta, hanem súlyosbította a csapást).
Hegedűs Barbara (Cathleen) konyha-lánya észrevehetetlen, pedig talán neki is lenne némi konfliktusa az itallal. Bozsó Péter szokott hűvös, mértéktartó felfogásával skicceli O'Neill autobiografikus énjének, Edmundnak a kontúrjait. Szemlélődik, mint aki már az íráshoz halmozza a megfigyeléseket. Mellette Szőcs Artur (Jamie) lassan elengedheti magát a naturalistább módon ábrázolt kivetkőzöttségig. Balikó Tamás még a zenithez, az apajogú família modelljéhez ragaszkodni akaró, robusztus Tyrone-ja fokozatos emberi tönkremenésében is megfelelően nagy árnyékot vet. Túl gyakran kapkod zsebkendőjéhez, hogy homlokát törölgesse, más fogásokat ugyancsak ismételget, viszont a szövegben szépen dobja felszínre az elvetélt klasszikus színész shakespeare-i tirádasémáit, és szavainak, cselekvéseinek sunyi kisszerűségében a dráma veszni hagyott keserű humorából is érződik egy kevés. Kováts Adél m. v. aprólékos vázlatot készít az anyáról, akibe már csak kábulni jár a lélek - a hazudozás, önáltatás, elernyedés, felcsattanás stációi azonban külön rajzlapokra kerülnek; egyelőre a maszk és a mesterség mutatja magát, nem a figura.